1402/04/30 13:54:36
به‌مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد؛
دیدار استاندار خراسان رضوی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان

استاندار خراسان رضوی به‌مناسبت هفته بهزیستی در نشستی صمیمی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در این دیدار ضمن تبریک هفته بهزیستی و تقدیر از فعالین این حوزه، بر لزوم اتخاذ رویکردی تحولی، حفظ کرامت انسانی جامعه هدف، رعایت اخلاق حرفه‌ای، جلب مشارکت‌های مردمی و عدم تکیه صرف بر اعتبارات دولتی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی، ارتقای کمی و کیفی خدمات به گروه‌های تحت پوشش بهزیستی و رفع مشکلات جامعه هدف را ضروری دانست و اظهار داشت: سازمان بهزیستی با مخاطبان خاصی در ارتباط است لذا ارائه خدمت به این عزیزان نیازمند فرهنگ سازمانی ویژه‌ای است و ظرفیت و حوصله بالایی را می‌طلبد. بنابراین رعایت اخلاق حرفه‌ای در بهزیستی به‌عنوان یک سازمان حمایتی بیشتر از دیگر سازمان‌ها باید مدنظر قرار گیرد و کرامت انسانی جامعه هدف همواره حفظ شود.

دیدار استاندار خراسان رضوی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان

یعقوبعلی نظری افزود: باید رویکردی تحولی، اتخاذ و راه‌های دیگر تامین منابع مالی، پیدا و تعریف شود زیرا تنها با تکیه بر منابع مالی دولتی نمی‌توان پیش رفت و نیاز به جلب و جذب مشارکت‌های مردمی همواره مطرح می‌شود. در حوزه‌های دیگر مانند توانمندسازی، کمک به اداره زندگی مددجویان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز نیازمند اتخاذ رویکرد تحولی و راهکارهای جدید می‌باشیم. شما نیز در ذیل سند تحول باید بررسی کنید که چه اقدامات تحولی قرار است در بهزیستی انجام دهید زیرا نگاه تحولی، ما را از  محدودیت‌ها و بن‌بست‌ها خارج می‌کند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی جامع از اقدامات و عملکرد بهزیستی استان، بر نقش بهزیستی در پیشگیری و مهار آسیب‎های اجتماعی و حمایت از افراد دارای معلولیت تاکید کرد.

دیدار استاندار خراسان رضوی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان

مسعود فیروزی در این دیدار گفت: ما در بهزیستی سربازِ صاحبان اصلی نظام هستیم. انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و جامعه هدف ما نیز به نوعی مستضعف هستند و باید به ایشان توجه ویژه‌ای شود. دامنه وظایف همکاران ما بسیار گسترده است و آنها در راستای اصلاح امور جامعه اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم به معنای واقعی کار جهادی انجام می‌دهند. همکاران ما در دل روستاها طرح‌هایcbr را اجرا می‌کنند. نوع خدماتی که در بهزیستی ارائه می‌شود به‌گونه‌ای است که ما باید به سراغ جامعه هدف برویم و آنها را شناسایی کنیم و همین اتفاق نیز در جریان است. در برخی از شهرستان‌ها قبل از اینکه حتی فرمانداری آنجا شروع به‌کار کند، اداره بهزیستی در آنجا راه‌اندازی می‌شود.

دیدار استاندار خراسان رضوی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان

وی ضمن قدردانی از نگاه ویژه استاندار و حمایت‌های ایشان از اداره کل بهزیستی، گفت: خوشبختانه بهزیستی خراسان رضوی در کشور و به ویژه در زمینه ارائه طرح‌های خلاقانه و ایده‌های جدید همواره پیشتاز است. بهزیستی در رسیدن به اهداف خود و باتوجه به جامعه خاصی که با آن سروکار دارد، همواره نیازمند تعاملات برون سازمانی است. تبادل اطلاعات، هم‌افزایی و تعامل سازنده بین دستگاهی تاثیر چشمگیری بر سرعت و کیفیت ارائه خدمات در مناطق مختلف شهری و روستایی دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان علاوه بر دیدار با استاندار خراسان رضوی، با حضور در محل یادمان شهدای گمنام، به مقام شامخ شهدای اسلام، ادای احترام کردند.

دیدار استاندار خراسان رضوی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان

کد خبر 2122
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 866

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها