1402/04/27 8:22:6
نشست صمیمی در جمع کارکنان ایثارگر بهزیستی

نشست صمیمی کارکنان ایثارگر شاغل در بهزیستی با حضور مسعود آزادی مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور ایثارگران، احمدرضا شجیعی مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور ایثارگران، مدیرکل و معاونین بهزیستی خراسان رضوی در محل اداره کل برگزار گردید. در این نشست، تمامی کارکنان ایثارگر و خانواده‌های شاغل ایثارگران مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح ساخته و خواستار چاره‌اندیشی و رفع موارد عنوان شده بودند.


مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه گفت: مفتخریم که تعداد زیادی از همکاران ما در این سازمان از ایثارگران بزرگوار یا خانواده‌های شهداء و جانبازان می‌باشند. به‌استناد قانون مصوب سال ۱۳۸۳ درخصوص نحوه بازنشستگی جانبازان، معلولین و مشاغل سخت و زیان‌آور و قانون برنامه ششم توسعه، در سال جاری ۱۱ نفر از پرسنل شاغل در این اداره کل متقاضی بهره‌مندی از سنوات ارفاقی می‌باشند. باوجود مکاتبات متعدد با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و وجود رای دیوان عدالت اداری در خصوص برخی از پرسنل واجد شرایط اما تاکنون احتساب سنوات ارفاقی برای این عزیزان محقق نگردیده است. علاوه بر این، عدم پوشش بعدخانوار بیمه تکمیلی ایثارگری و پایین بودن میزان حقوق بهزیستی نسبت به تمامی دستگاه‌ها از دغدغه‌های دیگر ایثارگران شاغل در این سازمان می‌باشد.

دکتر مسعود فیروزی با اشاره به نقش کلیدی شهدا و ایثارگران در پیروزی و سربلندی انقلاب اسلامی، گفت: بدون روحیه ایثارگری فعالیت در سازمان بهزیستی امکان‌پذیر نیست. اگر به کار در بهزیستی صرفا به‌عنوان یک شغل و منبع درآمد مالی نگریسته شود، به‌هیچ عنوان توجیه مادی نخواهد داشت و افراد جای درستی را انتخاب نکرده‌اند. فقط افراد دغدغه‌مند در این سازمان می‌توانند فعالیت کنند و اگر روحیه ایثارگری در فرد وجود نداشته باشد، در شغل خود موفق نخواهد بود. قطعا حضور افراد ایثارگر و خانواده‌های شهدا بزرگوار همواره موجب تسری روحیه ایثارگری در این سازمان خواهد شد.

در ادامه نشست، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور ایثارگران ضمن تبریک هفته بهزیستی، گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در حوزه مسایل مطرح شده ارائه کرد و گفت:بدنبال ایجاد وحدت رویه در رسیدگی به مشکلات جامعه ایثارگران در سطح کشور هستیم واهتمام خود را برای رسیدگی به امور این بزرگواران و مرتفع ساختن مشکلات ذکر شده، به کار خواهیم بست و به نیابت از شما، تمامی موارد مطرح شده در این جلسه را حتما پیگیری خواهیم کرد. دولت جدید نگاه ویژه‌ای برای رسیدگی به امورات ایثارگران دارد بنابراین از هیچ تلاشی برای افزایش شرایط رفاه کارکنان دریغ نخواهیم کرد.

مسعود آزادی ضمن بیان اینکه همه ما مدیون شهداء و ایثارگران هستیم، گفت: عنصر مبارزه باظلم وتجاوز درتمام جوامع و فرهنگ‌ها امری مقدس وضروری است. از نظر قرآن، رستگاری که هدف و آرزوی اصلی هر انسانی است، با ایثارگری تضمین می‌شود و خدا ایثارگران را به این مقام می‌رساند و دنیا و آخرت ایشان به فلاح و رستگاری خواهد بود.

کد خبر 2042
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 556

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها