1402/04/28 8:30:21
شناسایی مفقودان و گمشدگان، از وظایف کمتر شناخته شده بهزیستی

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی خراسان رضوی بیان اینکه تسهیل در فرآیند شناسایی و بازگشت مفقودین به خانواده یکی از مسئولیت‌های کمتر شناخته شده بهزیستی است، گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان خردادماه امسال از طریق پیگیری‌های انجام شده ۱۰۱ نفر از مفقودین شناسایی و تحویل خانواده‌ها شدند.


محمد محسن ملاک افزود: منظور از مفقودین افرادی هستند که به دلایل مختلف خانواده اطلاعی از وضعیت سلامت و اقامت آنها نداشته و برای یافتن آنها اقدام می‌نماید یا کسانی که مدت زیادی از نبودن آنها گذشته است و خبری از مرگ و زندگی‌شان در دست نمی‌باشد.

وی درخصوص فرآیند و روش اجرای این کار، گفت: درابتدا خانواده‌های مفقودین از طریق اداره آگاهی به  اداره پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند. بعد از ارسال استعلام درصورتی که فرد مفقود شده در یکی از مراکز تحت پوشش سازمان نگهداری یا بستری شود یا از هر طریق دیگری اطلاعی از وضعیت ایشان حاصل شود، مراتب اطلاع‌رسانی می‌گردد.

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است، گفت: جامعه هدف در امور مربوط به مفقودین به کلیه افرادی اطلاق می‌شود که طبق دستورالعمل سازمان شرایط حمایت را داشته یا واجد شرایط دریافت خدمات می‌باشند که شامل افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی، اعصاب و روان، زنان سرپرست خانوار و فرزندان تحت تکفل آنها، زنان خود سرپرست و بدسرپرست، فرزندان بی‌سرپرست ترخیص شده ازمراکز شبانه‌روزی، آسیب دیدگان اموراجتماعی می‌باشند.

کد خبر 2069
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 578

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها