1402/04/27 8:45:19
پذیرش ۵۰ تا ۷۰ توانخواه در هر هفته در مراکز شبانه‌روزی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، گفت: از وظایف اداره پذیرش و هماهنگی در حوزه توانبخشی، رسیدگی، پاسخگویی و ساماندهی کلیه افراد دارای معلولیتی است که به صورت حضوری یا با دستور مقام قضایی وارد مجموعه می‌گردند. در سال گذشته ۴۴ کمیته جهت پذیرش و ساماندهی این افرادبرگزار گردید، ۲هزار و ۶۰۴ فقره پرونده بررسی و تعداد۲هزار و۳۶۰ نفر در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی پذیرش شدند. به‌صورت میانگین بین ۵۰ تا ۷۰ توانخواه در هفته در مراکز توانبخشی پذیرش می‌شوند.


دکتر مسعود فیروزی افزود: به‌منظور بررسی ظرفیت مراکز و اختصاص یارانه برنامه‌ریزی شده، برگزاری کمیته توانبخشی به‌صورت هفتگی و هماهنگی جهت جانمایی دقیق و مناسب متقاضیان به‌صورت متناوب بازدیدها و سرکشی‌های دوره‌ای از مراکز انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع مددجویان پذیرش شده در سال گذشته در حوزه اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی یک هزار و  ۹۷۸ نفر، تعداد افراد ساماندهی شده در حوزه پیشگیری ۴۸۳ نفر و تعداد راهنمایی و پذیرش در مدیریت شبانه۲هزار و ۶۵۷ مورد بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص لزوم برپایی میز خدمت در راستای برقراری ارتباط مردمی، گفت: برپایی میز خدمت یکی از موضوعات بسیار مهم به منظوراجرای بهتر امور و ارائه خدمات به‌موقع وسریع به مراجعین و همچنین شناخت رضایتمندی آنان از عملکرد سازمان می‌باشد. آمار مراجعین به میز خدمت در سال گذشته، ۹۰ هزار نفر بوده و بدین منظور مبلغ یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان هزینه شده است. علاوه بر این، حدود ۴هزار و ۷۱۱ مورد پاسخگویی به مکاتبات مردمی نیز انجام گرفته است.

وی با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیت‌های بهزیستی، گفت: از همان ابتدای تشکیل سازمان طولی نکشید که به‌منظور اجرای برنامه‌ها و هماهنگی‌های درون و برون سازمانی اداره پذیرش و هماهنگی به عنوان یک واحد اجرایی زیر مجموعه مدیریت در چارت تشکیلاتی سازمان جای گرفت. باتوجه به ضرورت حمایت از مراجعین و به‌منظور ارائه فعالیت‌های حرفه‌ای، تخصص و تعیین ارزیابی نیازهای مراجعین به عنوان مرجع ورودی و هماهنگ کننده و توزیع کننده مراجعین در حال‌حاضر فعالیت می‌نماید.

فیروزی درخصوص شرح وظایف و فعالیت‌های محوله فعلی اداره پذیرش و هماهنگی، گفت: پاسخگویی به مکاتبات از کلیه مبادی، اجرای دستورات قضائی، برپایی میز ارتباطات مردمی، ملاقات عمومی، مدیریت شبانه، پذیرش گروه‌های هدف در مراکز شبانه‌روزی حاکمیتی و خصوصی و... بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره می‌باشد.

کد خبر 2046
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 520

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها