دکتر مسعود فیروزی افزود: بهمنظور بررسی ظرفیت مراکز و اختصاص یارانه برنامهریزی شده، برگزاری کمیته توانبخشی بهصورت هفتگی و هماهنگی جهت جانمایی دقیق و مناسب متقاضیان بهصورت متناوب بازدیدها و سرکشیهای دورهای از مراکز انجام میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: مجموع مددجویان پذیرش شده در سال گذشته در حوزه اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی یک هزار و ۹۷۸ نفر، تعداد افراد ساماندهی شده در حوزه پیشگیری ۴۸۳ نفر و تعداد راهنمایی و پذیرش در مدیریت شبانه۲هزار و ۶۵۷ مورد بوده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص لزوم برپایی میز خدمت در راستای برقراری ارتباط مردمی، گفت: برپایی میز خدمت یکی از موضوعات بسیار مهم به منظوراجرای بهتر امور و ارائه خدمات بهموقع وسریع به مراجعین و همچنین شناخت رضایتمندی آنان از عملکرد سازمان میباشد. آمار مراجعین به میز خدمت در سال گذشته، ۹۰ هزار نفر بوده و بدین منظور مبلغ یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان هزینه شده است. علاوه بر این، حدود ۴هزار و ۷۱۱ مورد پاسخگویی به مکاتبات مردمی نیز انجام گرفته است.
وی با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیتهای بهزیستی، گفت: از همان ابتدای تشکیل سازمان طولی نکشید که بهمنظور اجرای برنامهها و هماهنگیهای درون و برون سازمانی اداره پذیرش و هماهنگی به عنوان یک واحد اجرایی زیر مجموعه مدیریت در چارت تشکیلاتی سازمان جای گرفت. باتوجه به ضرورت حمایت از مراجعین و بهمنظور ارائه فعالیتهای حرفهای، تخصص و تعیین ارزیابی نیازهای مراجعین به عنوان مرجع ورودی و هماهنگ کننده و توزیع کننده مراجعین در حالحاضر فعالیت مینماید.
فیروزی درخصوص شرح وظایف و فعالیتهای محوله فعلی اداره پذیرش و هماهنگی، گفت: پاسخگویی به مکاتبات از کلیه مبادی، اجرای دستورات قضائی، برپایی میز ارتباطات مردمی، ملاقات عمومی، مدیریت شبانه، پذیرش گروههای هدف در مراکز شبانهروزی حاکمیتی و خصوصی و... بخشی از مهمترین فعالیتهای این اداره میباشد.