1402/12/23 13:7:57
بهزیستی سبزوار برای ۴۲۸ مددجو اشتغال ایجاد کرد

۴۲۸ نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار امسال با پرداخت ۶۸۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط این اداره موفق به ایجاد فرصت شغلی برای خود شدند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی ،  رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: از این تعداد مددجو ۳۰۹ نفر از جامعه معلولان، ۱۰۶ نفر زنان سرپرست خانوار و ۱۳ نفر معتادان بهبود یافته بوده اند و بیشترین فرصت های شغلی ایجاد شده در زمینه های خیاطی، آرایشگری، دامداری و خرید خودرو (کشاورزی و خدماتی) بوده است.

وی افزود: تسهیلات اشتغال پرداختی از محل بند ب تبصره های ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تخصیص یافته است.

وی بیان داشت: از ۴۹۰ نفر مددجوی متقاضی که برای دریافت ۵۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات به بانک معرفی شدند، ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنان پرداخت شد و در سرفصلی دیگر نیز ۱۴۰ نفر برای دریافت ۱۹۱ میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزایی به بانک معرفی شدند که تنها ۶۸ نفر از آنان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

کیانی، تخصیص دیرهنگام اعتبارات را که در اوایل بهمن ماه صورت گرفت، از دلایل جذب پایین تسهیلات برشمرد و گفت: علاوه بر آن، پایان سال مالی، شلوغی و حجم بالای کاری شعب بانک و نیز مشکل تامین ضامن برای مددجویان از دیگر دلایل پایین بودن پرداخت این تسهیلات بوده است.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار، خواستار همکاری بیشتر بانکها در این زمینه شد و گفت: مددجویان نهادهای حمایتی با توجه به مشکلات مالی و سختی معرفی ضامن نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی همچنین به اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، اشاره کرد و گفت: این مبلغ اعتبار برای اشتغالزایی ۵۱ نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شده است.

کیانی گفت: بهزیستی علاوه بر توانمندسازی معیشتی، توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی افراد زیر پوشش را نیز با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اولویت برنامه ای خود دارد.

وی با اشاره به اثرات اشتغالزایی بر زندگی مددجویان افزود: شکوفایی استعدادها و استفاده از توانمندی معلولان، زمینه اشتغال و امید را در آنان زنده می‌کند.

حدود ۲۳ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی سبزوار هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

کد خبر 3600
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 102

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها