1402/09/12 7:11:35
در رسانه| افتتاح نمایشگاه توانمندی صنایع‌دستی معلولین سبزوار

نمایشگاه توانمندی صنایع‌دستی و محصولات بومی محلی افراد دارای معلولیت در سبزوار افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی سبزوار از افتتاح نمایشگاه توانمندی صنایع‌دستی و محصولات بومی محلی افراد دارای معلولیت در سبزوارگفت، افزود: نمایشگاه توانمندی صنایع‌دستی و محصولات بومی محلی افراد دارای معلولیت به مناسبت روز جهانی معلولین صبح امروز مورخه ۱۱ آذرماه در مجتمع رویش سبزوار افتتاح شد.

مرضیه کیانی اظهار کرد: در این نمایشگاه محصولات بومی محلی و صنایع‌دستی افراد دارای معلولیت از قبیل صنایع چوبی، بافندگی، نقاشی، تابلو فرش، گلیم‌بافی، عروسک‌بافی، ترشیجات و سرویس‌های آشپزخانه محصولات خوداشتغالی، ساخت چاقو و هاون توسط نابینایان، زیورآلات، کار با چوب، پرورش سوسک و پرورش گل در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به مشارکت برخی مراکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در این نمایشگاه افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه توانمندی افراد دارای معلولیت، آشنایی با توانمندی‌های گروه‌های مختلف دارای معلولیت اعم از نارسایی هوشی، جسمی، حرکتی، ناشنوایی، نابینایی، اعصاب و روان و سالمندان، ایجاد فرصت برابر و مشارکت اجتماعی بیشتر و پذیرش این افراد، تغییر نگرش عموم به توانایی‌ها و دید مثبت و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس برای کسب استقلال فردی، اجتماعی و اقتصادی به افراد دارای معلولیت است.

کیانی افزود: افراد دارای معلولیت همراهی و درک می‌خواهند آن‌ها ترحم نمی‌خواهند و اکنون دیدگاه حمایتی جای خود را به دیدگاه توانمندسازی داده است.

وی تأکید کرد: معلولان باید از خانه‌ها بیرون بیایند و برابر با سایرین از امکانات برخوردار شوند.

نمایشگاه توانمندی صنایع‌دستی و محصولات بومی محلی افراد دارای معلولیت به مدت سه روز از تاریخ ۱۱ آذر لغایت ۱۳ آذرماه سال جاری در دو نوبت صبح از ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۲۱ در مجتمع رویش سبزوار پذیرای عموم مردم خواهد بود.

 

کد خبر 2922
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 209

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها