1402/10/07 23:19:53
بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به جامعه هدف در سفر یکروزه مدیرکل به شهرستان سبزوار

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دکتر مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به‌منظور بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به جامعه هدف و انجام نظارت‌های میدانی به شهرستان سبزوار سفر کرد. وی در ابتدای این سفر یکروزه ضمن دیدار و گفت‌وگو صمیمی با همکاران از بخش‌های مختلف اداره بهزیستی این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت و روند خدمت‌رسانی به جامعه هدف قرار گرفت.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان سبزوار در این دیدار به معرفی کامل خدمات ارائه شده توسط اداره بهزیستی این شهرستان پرداخت و گفت: شهرستان سبزوار با جمعیتی بالغ بر 299هزار و 800 نفر، شامل 2 بخش مرکزی و روداب می‌باشد.

مرضیه کیانی با بیان اینکه دامنه و گستره  فعالیت‌های اداره بهزیستی این شهرستان بسیار وسیع و متعدد است، گفت: مراکز و موسسات متعددی تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان سبزوار مشغول به فعالیت در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری می‌باشند. وجود 10 مرکز مثبت زندگی، در حوزه توانبخشی نیز 11 مرکز روزانه، 7 مرکز شبانه‌روزی، 2 مرکز ویزیت در منزل و یک مرکز مراقبت در منزل در حال ارائه خدمت به عزیزان دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان می‌باشند و پیوسته به دنبال ارتقاء خدمات کیفی در این حوزه هستیم. 18 موسسه خیریه نیز دراین شهرستان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 9 خانه فرزندان و یک کلینیک مددکاری اجتماعی در این شهرستان فعال بوده و درحال‌حاضر170فرزند مقیم این مراکز هستند. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سبزوار افزود: در حال حاضر 4هزار و 786 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش از مستمری ماهیانه باتوجه به بعد خانوار، 116 نفر از حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی، 120 نفر از حق پرستاری خانواده محور برخوردار می‌شوند. خوشبختانه تمامی توانخواهان واجد شرایط مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند و پشت نوبت برقراری مستمری در حوزه توانبخشی نداریم ولیکن 210 نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند، پشت نوبت برقراری حق پرستاری خانواده محور قرار دارند که امیدواریم به زودی تامین اعتبار شویم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم در حوزه اجتماعی هیچ فرد پشت نوبت مستمری قرار ندارد، گفت: درحال‌حاضر یک هزار و 200 زن سرپرست خانوار ، 130 خانواده دارای فرزند چندقلو و 90 فرزند امداد بگیر تحت پوشش اداره بهزیستی بوده و از خدمات مختلفی از قبیل مستمری ماهیانه، کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه آماده‌‌سازی شغلی، درمان، لوازم ضروری زندگی، کمک هزینه تحصیلی فرزندان و... برخوردار می‌شوند.

کیانی درخصوص  تعداد مسکن تحویل شده به جامعه هدف، گفت: 20 واحد ساختمان راه پویان در حال تکمیل است و حدود 4 میلیارد ریال کمک بلاعوض نیز جهت خرید واحد مسکونی به مددجویان تخصیص یافته است. 17واحد مسکونی در حال ساخت روستایی و 11مورد مسکن ملی در حال ساخت قرار دارد.

وی افزود: از آنجایی که یکی از مهم‌ترین اهداف ما در بهزیستی توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار است در سال‌جاری تاکنون 210 نفر تسهیلات اشتغال برخوردار و معرفی به کار شده‌اند.

کد خبر 3144
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 189

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها