1402/11/15 10:16:44
خبرنامه فجر | مروری بر عملکرد بهزیستی خراسان رضوی
ایجاد اشتغال مٌهره اصلی توانمندسازی

سرپرست معاونت موسسات غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در خصوص اقدامات شاخص حوزه اشتغال، گفت: تسهیلگری اشتغال مددجویان تحت پوشش از یک هزار و ۲۴ اشتغال ایجادی و یک هزار و ۳۷ اشتغال تثبیتی در ابتداي دولت سيزدهم به ۴هزار و ۹۸۹ اشتغال ایجادی و یک هزار و ۲۶۵ اشتغال تثبیتی از ابتداي سال جاري تاكنون از طریق پرداخت وام و سایر راه‌های تسهیل‌گری به اشتغال پایدار دست یافته‌اند. درحال‌حاضر نیز طی اعلام بهزیستی کشور به طور خاص موضوع درآمدزایی از طریق راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلو واتی برای مددجویان در دستور کار قرار گرفته است.


غلامرضا خالدی با بیان اینکه تعهد اشتغال سال‌جاری بهزیستی خراسان‌رضوی تسهیل‌گری اشتغال برای 7هزار و 823 نفر تا پایان سال است، گفت: تاکنون برای تعداد 4 هزار و 989 نفر از مددجویان یا خانواده‌های آنها این تسهیلگری انجام شده و به عبارتی تحقق تعهدات 63 درصد را تاکنون شاهد بوده‌ایم.

وي با بيان اينكه یکی از وظایف اساسی سازمان بهزیستی کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای گروه‌های هدف و توانمندسازی آنها است، گفت: براساس اهداف سازمانی وظایف و ماموریت‌های تمامی حوزه‌ها در جهت تحقق این مهم برنامه‌ریزی شده است تا تمامی گروه‌های تحت پوشش از افراد دارای معلولیت گرفته تا آسیبدیدگان اجتماعی، زنان سرپرست خانوار و... که امکان توانمندسازی آنها از طریق مداخله موثر میسر می‌باشد، فراهم گردد.

سرپرست معاونت موسسات غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی، افزود: در سال‌جاری مبلغ 449میلیارد تومان اعتبار بابت جزء 4 بند ب تبصره 18 قانون بودجه سال 1402 بابت کمک به راه اندازی طرح‌های اشتغال با تامین مالی ابلاغ شده که از این رقم 79 درصد معادل 336 میلیارد تومان در 11 بانک جذب تسهیلات داشته‌ایم. این مبلغ به یک هزار و 938طرح شهری و 802 طرح روستائی در کلیه شهرستان‌های استان خراسان رضوی پرداخت شده است. مبلغ پرداختی معادل 79درصد می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق تبصره 18 قانون بودجه سال جاری رقمی معادل 390میلیارد تومان اعتبار به تازگی ابلاغ شده که تاکنون 282 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

 

 

کد خبر 3351
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 118

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها