1402/10/17 6:26:48
در رسانه| پرداخت وام اشتغال ویژه مددجویان بهزیستی

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات غیردولتی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از پرداخت تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان با شرایط خاص خبر داد.


غلامرضا خالدی  با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد: تمامی افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات اشتغال باید ابتدا در سامانه جامع اشتغال بهزیستی ثبت نام کنند تا درخواست شان به اطلاع مددکار برسد. پس از تایید مددکار و ارسال پرونده به بهزیستی شهرستان، مددجو ضمن معرفی به بانک می‌تواند تسهیلات خود را دریافت کند.

وی به مبالغ این تسهیلات اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری مبلغ تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومان بود و از اواسط سال، یک تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی نیز در رسته‌های شغلی خاص اعلام شد که بهزیستی خراسان رضوی تاکنون موردی برای ارائه وام ۳۰۰ میلیونی نداشته است؛ اما تمامی متقاضیان وام ۱۵۰ میلیون تومانی تسهیلاتشان را دریافت کرده اند.

خالدی افزود: بخشی از تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی در واقع پرداخت نا به کارفرمایانی است که مددجویان دارای معلولیت را به کار می‌گیرند و لزوما اعداد واریزی فقط برای کارآفرینی جامعه هدف نبوده است.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات غیردولتی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در مورد مبالغ پرداختی خاطرنشان کرد: در سالجاری و تاکنون، ۲ هزار و ۲۴۹ مورد پرداخت تسهیلات صورت پذیرفته است و یک هزار و ۴۷۴ پرونده اعطای تسهیلات نیز در نوبت ارسال به بانک قرار دارد. بدین منظور، اداره بهزیستی امسال ۲۷۶ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کرده است.

خالدی در مورد همکاری بانک‌ها با مددجویان نیز متذکر شد: شرایط و قوانین بانکی کشور به گونه‌ای است که ما پس از معرفی مددجو به بانک، اقدام بیشتری نمی‌توانیم انجام دهیم. اما بانک‌ها علیرغم سختگیری‌های اعطای تسهیلات و دریافت تضامین، در تلاش هستند تا مشکل مددجویان را رفع کنند و بعضا با یک ضامن، وام را به جریان بیاندازند.

 

کد خبر 3196
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 235

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها