1402/09/23 9:0:1
در رسانه| تعهد اشتغال، با نیمی از اعتبار

(بهزیستی خراسان‌رضوی سال گذشته با ۸۹۷‌میلیارد تومان اعتبار، برای ۸هزارو‌۹۷١ نفر اشتغال ایجاد کرده است.) این خبری است که معاون مؤسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان‌رضوی اعلام کرد و البته این را هم گفت که «امسال تقریبا نصف این میزان اعتبار به این امر اختصاص داده شده، اما ۷هزارو‌۸۲۳ نفر تعهد اشتغال برای استان در نظر گرفته شده است.» با وجود این اعداد و ارقام، پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا بهزیستی استان با این میزان اعتبار می‌تواند به تعهد امسال خود عمل کند؟


غلامرضا خالدی در گفت‌وگو با شهرآرا، دراین‌‌باره اظهار کرد: بهزیستی استان همیشه به میزان تعهد اشتغال تعیین‌شده عمل کرده‌ است، اما امسال میزان اشتغال را باتوجه‌به اعتبارات کم و اینکه بانک‌ها خیلی در این زمینه همکاری نمی‌کنند، نمی‌توان پیش‌بینی کرد. سال گذشته از محل تسهیلات قانون بودجه سال، 897‌میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم که 98‌درصد از این مبلغ تخصیص پیدا کرده است. امسال با 448‌میلیارد‌و‌500‌میلیون تومان اعتبار، تسهیلگری اشتغال برای 7هزار‌و‌823 نفر به‌عنوان تعهد استان در نظر گرفته شده، درحالی‌که اعتبار کاهش پیدا کرده است.


تسهیلگری اشتغال برای معلولان، متفاوت و هزینه‌بر
وی با بیان اینکه امسال اعتبارات خیلی کمتر شد و به میزان کمی آمار تسهیلگری اشتغال کاهش پیدا کرد، اظهار کرد: تسهیلگری اشتغال برای یک فرد عادی با یک فردی دچار معلولیت متفاوت است و هزینه بیشتری نیز در‌ بر دارد و برخی اوقات افراد دچار معلولیت «سخت‌اشتغال» هستند.
معاون مؤسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 771 نفر از معلولان استان وام اشتغال دریافت کرده‌اند که مبلغ آن معادل 91‌میلیارد‌و‌749‌میلیون تومان بوده است. سقف وام‌ها نیز 150‌میلیون تومان است که بسته‌های برتر سیصدمیلیون‌تومانی نیز داریم، اما تعداد آن کم است، زیرا بانک‌ها سخت قبول می‌کنند.


1386 نفر، مجموع اشتغال امسال معلولان
وی مجموع آمار معلولانی را که از ابتدای سال تاکنون از راه‌های مختلف در استان به اشتغال دست پیدا کرده‌اند 1386 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 1289 نفر به‌صورت خوداشتغالی، 68 نفر از طریق کارفرما و 29 نفر از طریق اشتغال خانگی مشغول به کار شده‌اند. طبیعی است که تعداد کارآفرینی در بین معلولان کمتر است.
خالدی با اشاره به اینکه جدا از پرداخت تسهیلات اشتغال و مشوق‌های بیمه‌ای که شامل جمعیت تحت‌پوشش بهزیستی است، برای معلولان پرداخت هزینه ارتقای کارایی نیز در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: درواقع کارفرمایی که معلولان را به‌کار می‌گیرد، به‌عنوان مشوق، هزینه ارتقای کارایی دریافت می‌کند.
این مقام مسئول با اشاره به انجام تسهیلگری اشتغال برای جمعیت هدف بهزیستی که جمع زیادی از این افراد را معلولان تشکیل می‌دهند، گفت: این افراد را باتوجه‌به علایق، سلایق و توانمندی‌ها به سمت شغل‌های متفاوت در بخش خانگی، خوداشتغالی، کارفرمایی و کارآفرینی هدایت می‌کنیم.

 

کد خبر 3053
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 289

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها