1402/11/28 11:31:51
معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار کرد

Cbrبا حضور تسهیلگران و کارشناسان شهرستانهای گناباد، تربت حیدریه، مه ولات، رشتخوار، و زاوه جلسه آموزش تخصصی حوزه های مختلف توانبخشی به میزبانی شهرستان بجستان برگزارگردید.


به گزارش روابط عمومی شهرستان بجستان: با مشارکت معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی جلسه آموزشی منطقه ای تخصصی طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه با حضور بیش از 70 تسهیلگر و کارشناس طرح مذکور در محل تالار سبز بجستان برگزار گردید.

مجتبی جمعه زاده گفت: در این جلسه قربانی فیزیوتراپ و عضو کمیسیون پزشکی معلولین بهزیستی شهرستان در خصوص معلولیت جسمی حرکتی، انواع و نحوه به وجود امدن این معلولیت ها صحبت نمود.

خانم محمدی شنوایی شناس و عضو کمیسیون معلولین شهرستان توضیحاتی در خصوص معلولیت شنوایی، تاکید بر اهمیت غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان ارائه نمود و سخنان خود را با بیان پیام مهم رایگان شدن هزینه کاشت حلزون به پایان رسانید.

در ادامه جلسه اقای دلدار روانشناس بالینی ، عضو کمیسیون معلولین بهزیستی و صاحب امتیاز دفتر مشاوره اندیشه نو تحت نظارت بهزیستی در خصوص معلولیت ذهتی و اوتیسم صحبت نمود.

Cbr وی ادامه داد: خانم حمزه کارشناس

 اداره کل بهزیستی خراسان رضوی توضیحاتی در خصوص مباحث طرح مذکور، مناسب سازی، دسترس پذیری در محیط زندگی و اجتماع، ADL وسایل

و اشاره به ماتریس طرح توانبخشی و مولفه اجتماعی، اهمیت ورزش و جایگاه مهم بازی های بومی و محلی ارائه نمود.

در ادامه مجید ازقندی رییس اداره بهزیستی بجستان، گفتار درمان و عضو کمیسیون پزشکی معلولین شهرستان معلولیت گفتاری را شرح داد.

و آقای حسینی مربی و عضو هیاًت ورزشهای بومی و محلی شهرستان به صورت عملی 6 بازی(دال پلان، هفت سنگ، چوب کشی، دوز پا، یک قل دو قل و لی لی) را آموزش و قوانین بازی را بیان نمود.

وی افزود: در پایان رییس اداره بهزیستی بجستان از کلیه حضار در جلسه تقدیر و هدایایی به تسهیلگران و کارشناسان تقدیم گردید.

با توجه به همزمانی جلسه و اعیاد شعبانیه گروه موسیقی محلی شهرستان( برادران بیتانه ) قطعه های موسیقی را در این مراسم اجرا نمودند.

 

کد خبر 3445
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 295

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها