1402/09/23 11:24:39
بررسی وضعیت خدمات رسانی به جامعه هدف در سفر یکروزه به شهرستان بجستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دکتر مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به همراه هادی عسلی مسئول پیگیری امور اجرائی حوزه مدیریت و دبیر شورای معاونین در سفر یک‌روزه خود به شهرستان بجستان در نشست صمیمانه با کارکنان اداره بهزیستی این شهرستان دیدار و گفت‌وگو و از آنها به دلیل عملکرد مثبت‌شان تقدیر کرد.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان بجستان در این جلسه به معرفی کامل موقعیت و وضعیت این شهرستان و همینطور خدمات ارائه شده توسط اداره بهزیستی پرداخت و گفت: شهرستان بجستان 32هزار و 577 نفر جمعیت دارد و دارای دو بخش مرکزی و یونسی است. یک هزار نفر از عزیزان دارای معلولیت تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان می‌باشند و418 نفر نیزدر حوزه اجتماعی تشکیل پرونده داده‌اند. تعداد کل مستمری‌بگیران در حوزه توانبخشی 843 نفر، تعداد افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی برخوردار از حق پرستاری 9 نفر و 35 نفر نیز از حق پرستاری و مددکاری در خانواده برخوردار می‌شوند. افراد مستمری‌بگیر در حوزه اجتماعی نیز 174 خانواده می‌باشند.

مجید ازقندی افزود: درحال‌حاضر 22 نفر از توانخواهان واجد شرایط پشت نوبت برقراری مستمری هستند که امیدواریم اعتبار برای این عزیزان به زودی تخصیص پیدا کند. خوشبختانه هیچ فرد واجد شرایطی در حوزه اجتماعی پشت نوبت برقراری مستمری در این شهرستان قرار ندارد. 39 خانواده دارای فرزند چندقلو نیز تحت پوشش می‌باشند که از مستمری ماهیانه و سایر حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تعداد 5 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شده که برخی از آنها خانواده‌های دارای دو عضو معلول بوده‌اند. در حال حاضر تعداد کل مسکن‌های در حال احداث 16 واحد می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بجستان درخصوص مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی این شهرستان، گفت: در این شهرستان یک دفتر مشاوره، یک مرکز سلامت روان محلی و دو کمپ ترک اعتیاد در حوزه پیشگیری، یک مرکز شبه‌خانواده ویژه دختران 13 تا 18 سال تحت نظارت حوزه اجتماعی فعال است که 19 فرزند مقیم این مرکز می‌باشند. موسسه خیریه انصارالنبی(ص)، خیریه نرجس(س) و خیریه بوستان شکوه مهر نیز سه موسسه فعال مرتبط با بهزیستی در این شهرستان هستند که همواره حامی بهزیستی در پیشبرد اهداف و خدمت‌رسانی به مددجویان بوده‌‎اند. در این شهرستان هیچ مرکزی در حوزه توانبخشی فعال نبود که باتوجه به نیاز مبرم  شهرستان بالاخره امروز شاهد افتتاح مرکز شبانه‌روزی معلولین شهید رئوفی توسط مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی خواهیم بود.

 

 

کد خبر 3054
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 388

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها