1402/11/16 7:17:54
در رسانه| اجرای طرح غربالگری اضطراب برای بیش از ۳۰۰ کودک در خواف

طرح غربالگری اضطراب برای بیش از ۳۰۰ کودک ۵ تا ۶ ساله از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان خواف اجرا شده است.


رییس اداره بهزیستی خواف هدف از این اقدام را شناسایی زود هنگام اضطراب در کودکان دانست و افزود: پنج مرکز مثبت زندگی در شهرستان خواف، انجام برنامه غربالگری اضطراب را از ابتدای سال، پیگیری و افراد ارجاع شده به مراحل بعد را برای مراجعه به مراکز مشاوره، راهنمایی می‌کنند.

 
سیدمهدی متولی، یکی از اختلالات مهم و شایع در سنین پنج تا شش سال را اختلال اضطراب عنوان کرد و از والدین خواست به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چرا که در بسیاری از مواقع این اختلال با علائم رشد کودک اشتباه گرفته می‌شود و روند درمان را دچار وقفه خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: با توجه به شیوع این نوع اختلال در کودکان و تشخیص ندادن آن در بسیاری از موارد، این کودکان تا سنین بزرگسالی دارای این اضطراب هستند و بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره آنها شامل تحصیل، فعالیت‌های اجتماعی و ... تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
 
متولی بیان کرد: یکی از دلایل سوءمصرف مواد در سنین نوجوانی و حتی پایین تر، درگیر بودن کودکان و نوجوانان با مسئله اضطراب است که در اینجا نقش والدین باید به نقش حمایتگری تغییر پیدا کند تا بتوانند تغییرات مثبتی را در زندگی نوجوان خود بوجود بیاورند.
 
رییس اداره بهزیستی خواف ادامه داد: والدین می‌توانند برای انجام غربالگری اضطراب کودکان در این سنین با مراجعه به نشانی اینترنتی http://moshavereh.behzisti.ir، تکمیل اطلاعات اولیه و دریافت پنل کاربری و رمز عبور، پس از ورود به سامانه، گزینه غربالگری اضطراب را انتخاب کنند و با تکمیل سوالات از وضعیت سلامت کودک خود در این موضوع مطلع شوند.

 

کد خبر 3361
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 116

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها