1402/11/15 0:5:31
سنجش غربالگری بیش از ۳۰۰ کودک در سنین۵تا۶ سال از ابتدای سال ١۴۰۲ در شهرستان خواف

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان خواف ، سنجش غربالگری بیش از ۳۰۰ کودک در سنین۵تا۶ سال از ابتدای سال ١۴۰۲ در شهرستان خواف با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفت .رئیس اداره بهزیستی شهرستان خواف دراین خصوص گفت :کودکان یکی از اقشار مهم جمعیتی هستند که بهزیستی برای آنها برنامه های مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت روان و بهبود عملکردهای اجتماعی دارد .


سیدمهدی متولی گفت : طرح غربالگری اضطراب کودکان 5تا 6 سال با هدف شناسایی زود هنگام اضطراب در کودکان انجام می شود که با توجه به اینکه یکی از اختلالات مهم و شایع در سنین ذکر شده اختلال اضطراب است باید والدین به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشندچرا که در بسیاری از مواقع این اختلال با علائم رشد کودک اشتباه گرفته می شود و قطعا روند درمان را دچار اختلال خواهد کرد.

وی افزود : با توجه به شیوع این نوع اختلال در کودکان و عدم تشخیص در بسیاری از موارد این کودکان تا سنین بزرگسالی حامل این اضطراب هستند و بسیاری از جنبه های زندگی روزمره آنها شامل تحصیل ،فعالیت های اجتماعی و ....تحت تاثیر قرار میگیرد .

متولی در ادامه گفت : متاسفانه یکی از دلایل سوءمصرف مواد در سنین نوجوانی و حتی پایین تر درگیر بودن کودکان ونوجوانان با مسئله اضطراب است که در اینجا نقش والدین باید به نقش حمایتگری تغییر پیدا کند تا بتوانند تغییرات مثبتی را در زندگی نوجوان خود بوجود بیاورند.

رییس بهزیستی خواف گفت : والدین میتوانند برای انجام غربالگری اضطراب کودکان 5تا 6 سال خود با مراجعه به نشانی اینترنتی http://moshavereh.behzisti.ir و تکمیل اطلاعات اولیه و دریافت پنل کاربری و رمز عبور پس از ورود به سامانه گزینه غربالگری اضطراب را انتخاب و با تکمیل سوالات از وضعیت سلامت کودک خود در این موضوع مطلع شوند .

لازم به ذکر است 5 مرکز مثبت زندگی در شهرستان خواف انجام برنامه غربالگری اضطراب را از ابتدای سال 1402 پیگیری و

افراد ارجاع شده به مراحل بعد را جهت مراجعه به مراکز مشاوره راهنمایی میکنند.

 

 

 

کد خبر 3348
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 130

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها