1402/10/27 10:9:53
نیروی انسانی پشتوانه موفقیت هر سازمانی است

معاون امور پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: نیروی انسانی پشتوانه موفقیت هر سازمانی است. بنابراین با عامل انسانی باید در نهایت عزت و احترام برخورد شود.


منوچهر عدالتجو با بیان اینکه وجود محیط کاری دوستانه و حمایت‌گر نقش مهمی در افزایش رضایت شغلی کارکنان دارد، گفت: از ویژگی‌های یک مدیر مجرب این است که ضمن یک ارتباط و احترام متقابل، نسبت به ایجاد انگیزه و افزایش بهره‌وری کارکنان محل کار خود تلاش کند. در اغلب اوقات، دلیل بی‌انگیزگی و نارضایتی کارکنان نسبت به شغل خود سیاست‌ها و اقداماتی است که به صورت ناعادلانه در محل کار اجرا می‌شود. یکی از عوامل مهمی که تاثیر شگرفی بر کیفیت ارائه خدمات و ارتقاء عملکرد یک سازمان دارد، موضوع استرس  شغلی و متعاقب آن فرسودگی شغلی کارکنان است. فرسودگی شغلی در کارمندان بهزیستی به واسطه ارتباط مستقیم با سلامتی انسان‌ها و رفع مشکلات آنها، بسیار بالا است.

وی افزود: روسای ادارات باید ملاحظه کنند و دقت کافی را داشته باشند تا فضای محیط کار آلوده به تشویش نشود. تشویش در محیط کاری بر سلامت ذهنی کارمندان تاثیر منفی می‌گذارد و ناخشنودی فرد از شغل را افزایش می‌دهد. ما اگر به دنبال ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب به جامعه هدف هستیم باید به وضعیت و شرایط کارکنان خود توجه داشته باشیم تا بتوانند خدمات مطلوب به مراجعین ارائه دهند. آثار رضایت‏شغلى افراد در روحیه و بازدهى کار آنها مشهود خواهد بود. نارضایتی و تشویش در محیط کار ممکن است به انحاء مختلف ظاهر شود؛ چنین افرادی در کار بی‌دقتی می‌کنند، از شرایط کاری شکایت می‌کنند، دیر سر کار حاضر شود و... فقط از طریق ایجاد فضایی سالم در اداره می‌توان از بروز چنین شرایطی پیشگیری کرد.

معاون امور پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه کارمند خوشحال، یک کارمند کارا است، گفت: کارکنان شاد و خوشحال همواره بهتر و با انگیزه‌ تر مشغول کار خواهند بود؛ بنابراین درست است که با برقراری ارتباط موثر با کارمندان خود، در انتظار بازخورد و نتیجه مناسب باشید. یکی از اساسی‌ترین اصول ایجاد ارتباطات سالم و اثرگذار در میان کارکنان، رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای توسط مدیران است. باید سعی شود که نظر کارکنان در موضوعات مختلف شغلی مورد توجه قرار گیرد. مشارکت آنها نقش بسزایی در افزایش رضایت شغلی دارد. در صورتی که هیچ مسئولیتی در حوزه تصمیم‌گیری خصوصا در حیطه تخصصی به کارکنان اعطا نشود و همه‌چیز به‌صورت دستوری به آنها ابلاغ شود، به مرور اعتماد به نفس خود را از دست داده و در نهایت منجر به کاهش رضایت شغلی آن‌ها می‌شود.

کد خبر 3252
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 185

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها