1402/04/25 6:42:53
رعایت اخلاق حرفه ای در سازمان امری لازم و ضروری است

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی، گفت: سازمان بهزیستی، ادارات و مراکز تحت پوشش آن، متولی خیلی عظیمی از خدمات بهداشتی و اجتماعی هستند که با سلامت جسم و روان شهروندان و افراد جامعه مربوط است. این خدمات معمولا به مددجویان و مراجعینی ارائه می‌شود که با شرایط سختی سروکار دارند و تعامل با آنها تاب‌آوری و روحیه بالایی می‌طلبد. مددجویان و مراجعینی از قبیل معتادین، دختران و زنان فراری، معلولان جسمی و روانی، کودکان بی‌سرپرست خیابانی، اقشار آسیب‌دیده اجتماعی، افراد نیازمند و بی‌بضاعت، سالمندان و...


مهدی نخعی افزود: رعایت اخلاق حرفه‌ای در سازمان، امری لازم و ضروری است. تحقق اهداف و ماموریت‌های هر سازمان علاوه بر رعایت قواعد سازمانی، نیاز به مجموعه‌ای از رهنمودهای اخلاقی دارد. مدیران ادارات بهزیستی در تمامی شهرستان‌ها باید مشورت و عدم خودرایی، جلب رضایت کارکنان، ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای و عدم اجحاف به کارکنان را الگوی کاری خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه خدمات ارایه شده در این سازمان رایگان یا ارزان است، کارکنان این سازمان با مراجعان زیادی مواجهند و این امر فشار کاری بیشتری به نیروی انسانی شاغل در این سازمان وارد

می‌کند. در نتیجه سازمان بهزیستی به کارکنانی نیاز دارد که انگیزه بالایی داشته باشند و با تمام نیروی خود درجهت پاسخگویی و رفع نیاز مراجعین تلاش کنند.

معاون امور پشتیبانی و منابع انسانی خراسان رضوی، افزود: توجه و تمرکز بر کارمندان یک مجموعه بهترین شیوه برای رسیدن به اهداف هر سازمان می‌باشد. بنابراین در صورتی که به دنبال ارائه خدمات باکیفیت به جامعه هدف و مددجویان بهزیستی هستیم در وهله اول باید توجه ویژه‌ای به وضعیت کارمندان این سازمان باتوجه به شغل سختی که بر عهده دارند، داشته باشیم. کار، بخشی مهم و مؤثر از رفاه جامعه و فرد است و بر کیفیت زندگی فرد، سلامت روان و بهره‌وری کل جامعه تأثیر می‌گذارد. حفظ و رشد انگیزه در کارکنان موجب می‌شود که بتوانند به نحو مطلوب وظایف سازمانی خود را ایفا نمایند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: فرا رسیدن هفته بهزیستی فرصت مغتنمی است که حرفه و شغل سخت همکاران‌مان در بخش‌های مختلف سازمان را به عموم مردم معرفی نماییم. اینجانب فرارسیدن هفته بهزیستی را به تمامی کارکنان متعهد، خدمتگزار و نیروهای خدوم و تلاشگر بهزیستی تبریک و تهنیت عرض نموده واز درگاه خداوند متعال برای تمامی همکاران گرامی آرزوی تندرستی، بهروزی و موفقیت روزافزون دارم.

کد خبر 1982
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 565

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها