1402/07/23 9:37:39
هم زمان با روزجهانی کودک صورت پذیرفت:
آغاز اجرای برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی در سطح شهرستان داورزن

کارشناس پیشگیری بهزیستی شهرستان داورزن از اجرای برنامه های غربالگری بینایی و شنوایی همزمان با روز جهانی کودک در سطح شهرستان داورزن خبر داد.


 

احمد رضا رمضانی اظهار داشت :غربالگری بینایی و شنوایی از برنامه های موفق بهزیستی است که همه ساله و بصورت کاملا رایگان در سطح کشور برگزار می گردد و این شهرستان در سال گذشته با انجام برش صددرصدی بیش از 1700 کودک سه تا شش سال سطح شهرستان را در این طرح توسط مجری غربالگری نمود.

رمضانی افزود:باتوجه به اینکه تنبلی چشم در اکثر موارد هیچ علامتی ندارد و شکایتی از طرف کودک ایجاد نمیکند بنابراین چشمان بعضی از کودکان با آنکه از نظر ظاهر سالم و طبیعی به نظر می رسند اما از سلامت و دید کافی برخوردار نیستند.

وی گفت:متخصصین معتقدند بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم سنین زیر پنج سال است.هرچه درمان چشم تنبل با تاخیر بیشتری انجام شود احتمال بدست آوردن بینایی کامل کمتر می شود  به طوری که پس از 7 تا ده سالگی درمان تاثیری در بهبود بینایی نخواهد داشت.

 وی در ادامه عناون کرد:افت شنوایی نیز از شایعترین اختلال رشدی است که در بدو تولد قابل کشف می باشد و شیوع آن در سنین پیش دبستان و مدرسه افزایش می یابد دلیل این افزایش وجود عواملی است که باعث ایجاد افت شنوایی اکتسابی ،افت دیرآغاز و افت پیشرونده می گردند.عدم کشف و شناسایی نقصان در مدیریت مناسب افت شنوایی کودکان تبعات اقتصادی وسیعی را در پی دارد و در کنار آن مشکلات آموزشی،شناختی و اجتماعی را پدید می آورد و هدف از کشف افت های شنوایی تازه و نوظهور به حداکثر رسانیدن درک و دریافت گفتار و کسب مهارت های زبانشناسی است.

رمضانی در پایان عنوان کرد:مشکوکین در غربالگری بینایی و شنوایی جهت سیر مراحل درمان خود به پزشکان متخصص ارجاع داده می شوند و افراد نیازمندسمعک ، کاشت حلزون ،  و کودکان نیازمند جراحی در صورت دارا بودن شرایط  در بیمارستان خاتم مشهد به صورت رایگان درمان خواهند شد.      

 

 

 

کد خبر 2666
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 159

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها