1402/07/07 16:31:16
تدوین پروتکل خشونت خانگی در چهارمين جلسه شوراي راهبري مديريت طلاق

چهارمين جلسه شوراي راهبري مديريت طلاق با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، مسئول برنامه پیشگیری و کاهش طلاق بهزیستی، مدیران مراکز و کلینیک‌های مشاوره برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، چهارمين جلسه شوراي راهبري مديريت طلاق با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، مسئول برنامه پیشگیری و کاهش طلاق بهزیستی، مدیران مراکز و کلینیک‌های مشاوره برگزار شد. روسای برخی از ادارت بهزیستی شهرستان‌ها نیز از طریق اسکای روم در این جلسه شرکت داشتند.

دکتر مسعود فیروزی در این جلسه با اشاره به اینکه پروتكل کنترل و کاهش خشونت خانگي در این کمیته طراحی و تنظیم شده و آماده ارائه به مراکز مشاوره است، گفت: اجرای این پروتکل قطعامنجر به كاسته شدن ورودي‌هاي طلاق به دادگستري و افزایش ميزان سازش میان زوجین متقاضی طلاق خواهد شد. اين پروتكل براي اجرا به كارگروه‌هاي مختلف استاني ارائه خواهد شد تا هر دستگاه به فراخور مسئوليت خود از آن بهره‌مند شود و آن را اجرا نمايد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، افزود: شورای راهبری مدیریت طلاق با استفاده از مشارکت مراکز و خردجمعی از طریق ارائه محتواهای آموزشی، طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی نظیر همین تدوین پروتکل خشونت خانگی، کمک شایانی به کنترل و مدیریت پدیده طلاق و اثربخشی کمی و کیفی مراکز مشاوره خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که با موضوعی مثل خشونت خانگی مواجه می‌شویم، در کنار جریمه‌ها و رسیدگی‌های قانونی باید دریافت مشاوره برای افراد در این موارد اجباری شود و فرد ملزم گردد که در جلسات مشاوره با موضوعات مختلفی نظیر روش‌های کنترل خشم و... شرکت نماید. ارجاع افراد به مراکز مشاوره منجر به گسترش فرهنگ بهره‌گیری از خدمات روانشناختی در جامعه خواهد شد و اثرات مثبت آن قطعا در بلند مدت پدیدار می‌شود. بسیاری از افرادی که در مرحله اول درخصوص موضوع خشونت خانگی به دادگاه مراجعه می‌کنند در همان ابتدا هدف‌شان طلاق نیست، در بسیاری از موارد به دنبال رفع مشکل و حفظ زندگی خانوادگی خود هستند و این مهم از طریق ارجاع اجباری زوجین به مراکز مشاوره محقق خواهد شد زیرا در حالت معمول شاید یکی از طرفین تمایلی به دریافت خدمات مشاوره نداشته باشد.

 

 

کد خبر 2566
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 156

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها