1402/02/10 8:50:52
۸۰۰ پرونده جدید به چرخه دریافت خدمات مستمر ماهیانه بهزیستی خواف افزوده شد

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی خواف در فررودین ماه سال جاری بیش از ۲۷۰۰ خانوار تحت پوشش از خدمات مستمر ماهیانه برخوردار شدند.


رییس اداره بهزیستی خواف با اعلام این خبر گفت: در جلسات کمیسیون تشخیص و تعیین معلولیت در شهرستان خواف در سال گذشته بیش از ۳۵۰ معلول جدید شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده و اقدامات مددکاری انجام شده است.

سیدمهدی متولی افزود : ازدواج های فامیلی، حوادث و سوانح رانندگی و رو به سالمندی بودن جامعه منجر به افزایش آمار معلولیت ها شده است اما اقدامات حمایتی به موقع و مناسب دولت مدت زمان پشت نوبت قرار گرفتن این پرونده ها را به کوتاه ترین زمان ممکن رسانده است به طوری که از بهمن ماه سال گذشته تا فروردین امسال بالغ بر ۸۰۰ پرونده جدید به چرخه دریافت خدمات مستمر ماهیانه وارد شده اند.

وی افزود: در بهمن ماه سال گذشته مبلغ کلی مستمری ماهیانه در حوزه توانبخشی ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که این مبلغ در فررودین ماه سال جاری چیزی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلییون تومان می باشد و علاوه بر این مبالغ حمایت هایی در قالب پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی و... و. به مددجویان پرداخت می شود.

متولی در خصوص پرداخت حق پرستاری به خانواده های دارای عضو معلول شدید و بسیار شدید گفت: این مبلغ درحال حاضر یک میلیون و پانصد هزار تومان است و ۳۰نفر در خواف از این خدمت برخوردار هستند. علاوه بر حق پرستاری مبالغی نیز به عنوان کمک هزینه تهیه اقلام بهداشتی نیز به مددجویان پرداخت می شود.

وی در پایان گفت: تکریم ارباب رجوع و رسیدگی سریع و به هنگام به درخواست های خانواده های تحت پوشش سرلوحه کار مددکاران بهزیستی قرار دارد و تمامی مراکز تحت نظارت با رعایت اصل محرمانگی و تکریم ارباب رجوع در حال خدمت رسانی هستند.

به روابط عمومی اداره بهزیستی خواف، این شهرستان به عنوان پهناورترین شهرستان استان خراسان رضوی دارای۲ نمایندگی خدمات بهزیستی، ۵ مرکز مثبت زندگی، یک مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین ذهنی، یک مرکز درمان اعتیاد سرپایی، یک مرکز اقامتی، یک مرکز روزانه نگهداری معلولین ذهنی و دو مرکز مشاوره می باشد.

کد خبر 1299
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 393

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها