1402/11/18 6:48:18
١١هزار و ١١۵ توانخواه تحت حمایت بهزیستی نیشابور

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور در مراسم افتتاحیه مرکز توانبخشی و نگهداری بیماران اعصاب و روان، گفت: یازده هزار و ١١۵ توانخواه تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان قراردارند که دارای معلولیت جسمی حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی و اعصاب و روان می باشند در سال جاری برای ۶۲۲ نفر کمیسیون پزشکی در این شهرستان تشکیل گردیده و ۶ هزار و ١۵۰ نفر از توانخواهان تحت پوشش با توجه به بعد خانوار از مستمری ماهیانه برخوردار می‌شوند. ۹۰۷ میلیون تومان نیز از ابتدای سال جاری در حوزه توانبخشی جهت ارائه خدمات توانپزشکی، ایاب و ذهاب، درمان و تحصیلی توانخواهان جذب گردیده است.


علی صدر با بیان اینکه ۹۱۸ نفر از افراد دارای اختلالات اعصاب و روان را از درجه خفیف تا شدید تحت حمایت بهزیستی این شهرستان می‌باشند، گفت: مرکز توانبخشی و نگهداری بیماران اعصاب و روان مزمن شفا واقع در روستای فرخک شهرستان نیشابور با پذیرش آقایان بالای ۱۴ سال تحت نظارت موسسه خیریه علی ابیطالب(ع) و به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شود. ۵۰۰۰متر مربع فضای باغ و ۱۵۰۰ متر مربع زیربنای مرکز می‌باشد که توسط ۲۱ نفر پرسنل اداره می‌شود. ظرفیت اسمی مرکز ۱۰۰ نفر و تعداد افراد دارای اختلالات مقیم در این مرکز در حال حاضر ۵۳نفر است.

وی افزود: علاوه بر پرداخت ماهیانه یارانه از ناحیه بهزیستی، این مرکزاز خدمات و حمایت‌های دیگری نیز برخوردار می‌گردد. در شهرستان نیشابور مرکز حامیان مهر نیز مشابه این مرکز پذیرش بیماران را انجام می‌دهد. باتوجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته مرکز شفا با هدف مراقبت و نگهداری از بیماران دارای اختلالات اعصاب و روان تا رسیدن به وضعیت پایدار خلقی افتتاح گردید.

 

 

 

 

کد خبر 3376
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 113

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها