1402/09/28 8:26:55
باور توانمندیها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر



رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان در خصوص برگزاری مراسمات توسط اداره بهزیستی به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولین، گفت: با توجه به اهمیت خدمت رسانی به جامعه هدف، گرامیداشت هفته معلولین را با برگزاری میز خدمت در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه قبل از شروع روز جهانی معلولین آغاز کردیم و به پاسخ گویی مسائل و مشکلات مطروحه از سوی مراجعین توسط کارشناسان  در این مراسم پرداخته شد.

مرتضی ترنیکی افزود :انجام بازدید منزل مددجویی و اهدای بسته خواروبار معیشتی به چند تن از خانواده های نیازمند معلولین از دیگر برنامه های این هفته بود .برگزاری جشن در روز 12 آذر در محل سالن آمفی تئاتر ارشاد با همکاری مراکز تحت نظارت با اجرای برنامه های متنوع و مفرح توسط توانیابان مراکز مختلف از جمله دف نوازی گروه توانیابان مرکز کارا ، اجرای سرود گروه ناشنوایان ، اجرای برنامه توسط گروه هنری مرکز گل آرام و چند برنامه مختلف با حضور امام جمعه ، نماینده فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان و اهدای لوح تقدیر به توانیابان موفق از دیگر برنامه های این هفته بود . 

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده با اداره منابع طبیعی و آبخیز داری و مدرسه استثنایی دخترانه خمسه  به اسم پنج معلول موفق 5نهال به رسم یاد بود کاشته شد. جامعه معلولین همت نیز در روز پنج شنبه جشنی با حضور اعضای خیریه همت در محل سالن ورزشی اداره بهزیستی برگزار نمودند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان گفت : برگزاری چند کارگاه آموزشی در این هفته صورت گرفت. از جمله برگزاری دوره آموزش گلیم بافی در محل آموزشگاه گل آرام برای 15 نفر از توانیابان این مرکز با همکاری اداره فنی و حرفه ای شهرستان قوچان و برگزاری دوره آموزشی توجیهی اشتغال با توجه به آئین نامه های جدید برای تمامی مددکاران مراکز تحت نظارت و همکاران اداره برگزار گردید که در این دوره های آموزشی، نحوه ارزیابی پرونده و روند دریافت تسهیلات، تشکیل پرونده و مدارک موردنیاز و دیگر موارد مربوط به دریافت تسهیلات اشتغالزایی در این دوره توجیهی عنوان شد.

مرتضی ترنیکی افزود: باتوجه به برگزاری دوره  طرح دسترس پذیری برای افراد کم توان در مناطق کمتر توسعه یافته  و صعب العبور در سال 1401 و اختصاص اعتبار و خرید چهل بسته دیگر لوازم نیز با حضور دانش آموزان در محل اداره به آنان تحویل داده شد . نوشت افزار و لوازم کمک آموزشی توسط طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه  اقلام ارسالی از این استان  بمناسبت 12 آذر به دانش آموزان منتخب طرح  به صورت نمادین با حضور در منزل چهار معلول به آنان تحویل داده شد. این اقلام شامل میزتحریر و صندلی ، نوشت افزار ،  وسایل کمک آموزشی و ورزشی و...  می باشد .

 

 

 

کد خبر 3077
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 148

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها