1402/09/13 10
در رسانه| مناسب سازی‌ها برای معلولین در شهرستان خلیل آباد رضایت بخش نیست

رئیس اداره بهزیستی خلیل آباد گفت: علیرغم تلاش‌های مدیران شهرستان مناسب سازی‌ها برای معلولین هنوز رضایت بخش نیست.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد در مراسم گرامیداشت روز معلولین که در خلیل آباد  با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از معلولین برگزارشد،گفت: حمایت و توان‌بخشی نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی معلولان جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی، زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار، ایتام و کودکان بی‌سرپرست، کودکان خیابانی و بدسرپرست، دختران پناه‌جو ، توان‌بخشی زنان پناه‌جو تنها بخشی از مأموریت‌های سازمان بهزیستی است.

حسین اسماعیلی با اشاره به این‏که در طی یک سال اخیر در حوزه توانمندسازی و امور توان‌پزشکی معلولان به ترتیب هرکدام بیش از ۳ میلیارد ریال و امور مراقبتی و توان‌بخشی نیز۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: کل اعتبارات ابلاغی تسهیلات اشتغال در سال گذشته بالغ بر ۲۲۶ میلیارد ریال بوده است.

اسماعیلی در همین خصوص از معرفی ۲۴۱ نفر برای ایجاد اشتغال به بانک‌های عامل خبر داد و افزود: در حوزه مسکن نیز برای خانواده‌های تک معلولی، دو معلولی و زنان سرپرست خانوار ۱۴ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال و هم‏چنین برای ودیعه مسکن خانواده‌های تحت پوشش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی گفت: در حوزه مشارکت‌های مردمی ۳۴۵ میلیون و ۶۵۵ هزار ریال به‌صورت نقدی و بیش از یک‌میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال به‌صورت غیرنقدی جذب شده است.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل پرونده و پرداخت کمک هزینه زندگی برای ۴۱ خانواده دارای فرزند دوقلو و پرداخت مبلغ ۶۲ هزار میلیون ریال به‌صورت ماهیانه و حمایت از ۵ خانواده دارای فرزند سه‌قلو گفت: طی یک سال اخیر کمک‌هزینه خرید لوازم ضروری ودیعه مسکن و کمک‌هزینه درمان تامین معیشت به ۲۱۶ زن سرپرست خانوار به مبلغ ۵ میلیارد و۸۱۰ میلیون ریال، کمک‌هزینه امداد ماهیانه و نگهداری کودکان فاقد سرپرست مؤثر نزد خانواده جایگزین زیستی به تعداد ۲۳ مورد و پرداخت مبلغ ۱۷ میلیون ریال به هر کودک به‌صورت ماهیانه پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد گفت: در این مدت تسهیلات اشتغال به ۴۲ زن سرپرست خانوار به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال پرداخت و اشتغال پایدار و مؤثر زنان فعالیت گروه همیار پخت نان سنتی کوثر کندر و اشتغال گروهی ۹ نفر از زنان تحت پوشش پیگیری شده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم قانون مصوب مجلس در خصوص مناسب‌سازی محیط‌های شهری برای معلولان، برخی ادارات به این قانون کمتر توجه می‌کنند و یا در صورت انجام، مناسب‌سازی فضا استاندارد نیست.

اسماعیلی افزود: هرچند تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهر برای مناسب سازی محیط توسط شهرداری انجام شده، اما هنوز رضایت بخش نیست.

 

 

 

کد خبر 2938
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 291

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها