1402/09/13
بازدید نماینده مجلس از روند اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی در شهرستان درگز

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان درگز، حسن رزمیان نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی از محل اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی توسط بهزیستی در این شهرستان بازدید کرد و در جریان مراحل و چگونگی اجرای این طرح در شهرستان قرار گرفت.


 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان درگز در این خصوص، گفت: طرح غربالگری بینایی وشنوایی در مدت زمان 5 روز در دو نوبت صبح و عصر در بهزیستی درگز انجام  می‌گیرد. درحال حاضر 800 نفر کودک مراجعه کننده تحت معاینه قرار گرفتند. در این طرح  خدمات ارائه شده به کلیه افراد ساکن در حاشیه های شهر به صورت کاملا رایگان اجرا می‌شود و دیگر مراجعین نیز مبلغ بسیار ناچیزی برای برخورداری از این خدمت پرداخت می‌کنند. مبلغی جزئی پرداخت وخدمات دریافت کردند.

 بهزاد رمضانی گفت : دستگاه بینایی پلاس اپتیکس جهت غربالگری بینایی کودکان در زمینه های مختلف مشکلات چشمی که اصل مهم ان تشخیص تنبلی چشم و... می باشد از سال گذشته برای اولین بار درشهرستان  مورد بهره برداری قرارگرفته است . دستگاه شنوایی سنجی نیز جهت غربالگری شنوایی کودکان که همزمان با گرفتن سه آزمون، تمپانومتری و ادیومتری و مشکلات شنوایی ،افت شنوایی وجرم و عفونت گوش را ارزیابی میکند، این مورد نیز برای نخستین بار در شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است .

رمضانی افزود : در سنوات گذشته غربالگری  بینایی به شکل( ای چارت) انجام می گرفت و غربالگری شنوایی کودکان زیر شش سال درشهرستان وجود نداشت که با رایزنی با بخش خصوصی خارج از شهرستان ، این امکان با تلاش های بهزیستی درگز فراهم گردید .

 

کد خبر 2423
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 165

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها