1402/10/30 3:54:10
در راستای بازبینی دستورالعمل‌های اشتغال انجام گرفت:
برگزاری نشست تخصصی و آموزشی کارآفرینی و اشتغال

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، نشست تخصصی و آموزشی کارآفرینی و اشتغال با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال بهزیستی کشور،تعدادی از روسای ادارات بهزیستی و تمامی کارشناسان اشتغال شهرستان‌ها در دو روز متوالی در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.


سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: ساختار و فرآیندهای جدیدی در حوزه اشتغال به منظور تسهیل در خدمت‌رسانی به مددجویان، جلوگیری از انحراف وام‌‌ها، کوتاه شدن فرآیند دریافت وام، به کارگیری تسهیلگران شغلی و ... در حال شکل‌گیری است لذا این جلسات به منظور هم‌اندیشی و همینطور رفع ابهامات دستورالعمل‌های جاری و ارائه نکات آموزشی برگزار گردیده است.

 غلامرضا خالدی افزود: توانمندسازی و بازتوانی افراد جامعه هدف از دیرباز مورد نظر سازمان بهزیستی بوده به نحوی که در اصول 21 و 29 قانون اساسی صراحتا بازتوانی، استقلال فردی، اقتصادی واجتماعی جامعه هدف به‌منظور نیل به خودکفایی به‌عنوان شالوده تشکیل سازمان بهزیستی عنوان شده است. وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر هدف اصلی، نوسازی فرآیندهای اشتغال است. به‌همین منظور در این جلسات بحث و تبادل نظر در خصوص دستورالعمل‌ و چالش‌های حوزه اشتغال توسط کارشناسان و روسای شهرستان‌ها که در ارتباط مستقیم با مددجویان هستند با جضور معاون کارآفرینی و اشتغال بهزیستی کشور و کارشناسان ستادی انجام گرفت تا باتوجه به نکات عنوان شده، بازبینی در دستورالعمل‌ها صورت گیرد.

 سرپرست معاونت امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی، افزود: دقت در تکمیل پرونده‌ها، رعایت چار چوب دستورالعمل‌های سازمانی، تناسب و هماهنگی بین مبلغ تسهیلات با میزان هزینه مورد نیازجهت اشتغال، بررسی دقیق و کارشناسی در فرایند آماده سازی شغلی به منظور پیشگیری از انحراف تسهیلات، نظارت بر فرایند اشتغال بعد از پرداخت تسهیلات جهت ایجاد اشتغال پایدار و ... برخی از مباحث و سرفصل‌هایی بود که در این جلسات مورد آموزش و تاکید قرار گرفت.

 

کد خبر 3262
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 161

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها