1403/02/16 12:58:18
در دیدار مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با فرماندار شهرستان خواف عنوان شد:
تخصیص ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض جهت تامین مسکن مددجویان شهرستان خواف

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان خواف، دکتر مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به همراه مهدی متولی رئیس اداره بهزیستی شهرستان خواف در راستای هم‌افزایی و تعامل بیشتر با مهدی عباس پور فرماندار شهرستان خواف دیدار و گفت‌وگو کردند.


مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این دیدار از نگاه ویژه فرماندار به حوزه بهزیستی و مسائل مرتبط با آن در این شهرستان تشکر کرد و به ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های اداره بهزیستی در شهرستان خواف پرداخت و فرماندار را در جریان خدمات صورت گرفته در حوزه بهزیستی این شهرستان قرارداد و گفت: سازمان بهزیستی مهم‌ترین نهاد حمایتی و اثرگذار در راستای حمایت از اقشار خاص و آسیب‌پذیر جامعه است که تنها می‌توان با حمایت و تعاملات سازنده مسئولین شاهد رقم خوردن اتفاقات بسیار مهم و با ارزش در زمینه گسترش رفاه و خدمات به جامعه هدف بهزیستی باشیم.

دکتر مسعود فیروزی افزود: در سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی به شهرستان خواف تخصیص یافت. پرداخت 8 میلیارد و 500 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض جهت تامین مسکن مددجویان یکی از خدمات ارزنده‌ای است که توسط اداره بهزیستی این شهرستان در سال گذشته انجام گرفته است.
وی افزود: درحال حاضر 5 هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان خواف می‌باشند و 3هزار و450 نفر از افراد دارای معلولیت از مستمری ماهیانه باتوجه به بعد خانوار برخوردار می‌گردند و 480 توانخواه نیز علاوه بر دریافت مستمری از حق پرستاری خانواده محور به مبلغ ماهیانه 2 میلیون و 100 هزار تومان بهره‌مند می‌شوند. ۴۵۰ زن سرپرست خانوار، 350 خانواده نیازمند دارای فرزند چندقلو، 17 کودک امداد بگیر زیر 18 سال نیز علاوه بر مستمری ماهیانه از حمایت‌های دیگری از قبیل کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه درمان، آماده سازی شغلی و....بهره‌مند می‌شوند. درحال حاضر ماهیانه بالغ بر پنج میلیارد تومان به‌عنوان مستمری به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خواف پرداخت می‌شود که با افزایش مبلغ مستمری ماهیانه در سال جدید این رقم به شش میلیارد در ماه نیز خواهد رسید.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه درحال حاضر 14 مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی شهرستان خواف با بیش از یکصد نیرو شاغل در این مراکز در حال ارائه خدمات به مددجویان هستند، گفت: وجود 5 مرکز مثبت زندگی، 3 مرکز مشاوره، یک مرکز روزانه و یک مرکز نگهداری و شبانه‌روزی در حوزه توانبخشی و ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت، یک مرکز غربال بینایی و یک مرکز غربال شنوایی در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها و یک موسسه خیریه از مراکز و موسسات فعال تحت نظارت بهزیستی در این شهرستان است که خدمات متنوع و گسترده‌ای را به جامعه هدف ارائه می‌نماید. در تلاشیم که به زودی یک مرکز توانبخشی و یک موسسه خیریه دیگر نیز افتتاح نمائیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 11 میلیارد تومان به صورت موردی برای مددجویان شهرستان خواف پرداخت شده است، گفت: غربال بینایی ۱۲هزار کودک ۳تا۶سال، غربال شنوایی 4هزار کودک، افزایش تعداد توانخواهان برخوردار از حق پرستاری خانواده محور از 90 نفر به 480 نفر و... بخش دیگری از خدماتی است که توسط اداره بهزیستی شهرستان خواف در سال گذشته انجام گرفته است.
فیروزی افزود: مشکلات اقتصادی برای عموم افراد جامعه مشکل‌ساز است و این امر در زندگی جامعه هدف بهزیستی چندین برابر خودنمایی می‌کند و مشکلات آنها را چند برابر می‌کند. منابع دولتی سازمان بهزیستی برای رفع نیازهای جامعه هدف تحت پوشش کافی نیست و ما همواره نیازمند حمایت خیرین دریادل می‌باشیم. جذب مشارکت‌های مردمی به مبلغ 200 میلیون تومان و پرداخت برای مددجویان و همینطور تهیه و توزیع 500 بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان یکی از کمک‌های مردمی و مشارکت‌هایی است که به تازگی توسط خیرین نیک‌اندیش شهرستان خواف جذب گردیده است. 
در ادامه این جلسه،
فرماندار شهرستان خواف ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های مجموعه بهزیستی در سطح شهرستان، گفت: شهرستان خواف وسیع‌ترین شهرستان در استان خراسان رضوی است. با توجه به گستردگی شهرستان خواف وجود نمایندگی بهزیستی در بخش جلگه زوزن باعث می‌شود تا بسیاری از مددجویان خصوصا افراد دارای معلولیت رنج سفر به شهر خواف را متحمل نشوند و در همان بخش خدمات مورد نیاز را دریافت نمایند.
مهدی عباس پور افزود: باتوجه به استقرار و فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان خواف و نقش مهم و تاثیرگذار آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اختصاص خودرو ون جهت ماموریت‌های اورژانس اجتماعی یکی از نیازهای شهرستان خواف می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به روند رو به رشد جمعیت نیازمند بازنگری در صدور مجوزها هستیم و قطعا وجود مراکز در حوزه توانبخشی و اجتماعی باعث تسهیل و ارائه خدمات تخصصی و افزایش سلامت و رفاه اجتماعی خواهد شد. متاسفانه آمار معلولیت‌ها در شهرستان خواف بالا است که یکی از علت‌های آن، عدم مراجعه خانواده جهت انجام آزمایش‌های ژنتیک است. ایجاد یک آزمایشگاه ژنتیک در این شهرستان و تخصیص یارانه به خانواده‌های محروم یکی از نیازهای اساسی این شهرستان در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها است.

 

کد خبر 3852
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 83

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها