1403/02/13 13:10:20
نشست صمیمی مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی با اعضاء هیات‌های ورزشی ناشنوایان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، جلسه رسیدگی به امور ورزشکاران ناشنوا و پیگیری مطالبات آنها با حضور مدیرکل و معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، اعضاء هیات ورزشی ناشنوایان و روساء هیات شهرستان‌ها و جمعی از مدال‌آوران و افتخارآفرینان ورزشکار دارای معلولیت شنوایی در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید. در این جلسه، چالش‌ها، مطالبات و درخواست‌های ورزشکاران و اعضاءهیات ورزشی ناشنوایان عنوان شد و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت حمایت از ورزشکاران از ناحیه بهزیستی تدوین گردید.


مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع ناشنوایان، گفت: به عنوان یک ادیولوژیست رابطه بسیار دیرینه‌ و احساس نزدیکی بسیاری با افراد ناشنوا و کم‌شنوا دارم و یکی از دغدغه‌هایم رسیدگی به امور این عزیزان است. نقش و اهمیت ورزش در توانمندسازی و بازتوانی افراد دارای معلولیت غیرقابل انکار است. ورزش علاوه بر محاسن فیزیکی و جسمانی، جرأت‌مندی، اعتماد به نفس و احساس سرزندگی افراد دارای معلولیت را افزایش می‌دهد و آنان را برای ورود فعال به اجتماع و تلاش برای بهبود شرایط آماده می‌سازد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: در خصوص ورزش افراد دارای معلولیت باید مسئولیت هر ارگانی مشخص شود. ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در قبال ورزش تمام افراد جامعه مسئول هستند در رابطه با موضوع ورزش افراد دارای معلولیت مسئولیت سنگین‌تری برعهده آنان است. بهزیستی نیز همواره در راستای توانمندسازی و بازتوانی افراد دارای معلولیت از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند و تمام تلاش خود را برای تامین درخواست‌ها و رفع چالش‌های ورزشکاران دارای معلولیت به کار می‌بندد و تا حدامکان در این زمینه مشارکت می‌کند. در خصوص مکاتبه و رایزنی با سایر نهادها و دستگاه‌های متولی ورزش، تهیه تجهیزات، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک‌های موردی، پرداخت کمک هزینه خرید یا تعمیر مسکن به صورت بلاعوض، پرداخت وام اشتغال و... اهتمام خود را در راستای حمایت از ورزشکاران توانمند به کار می‌گیرد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: کانون‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که به دنبال بیان و پیگیری مطالبات افراد دارای معلولیت هستند باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و یکدیگر را حمایت کنند تا درخواست‌های مددجویان زودتر محقق شود.

 

در ادامه این جلسه، معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: طبق قانون استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تأسیسات و خدمات ورزشی دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌‌ها رایگان است. بدین‌منظور جلسات متعددی نیز در راستای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای در نظر گرفتن محیطی برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی توانخواهان، تامین خواسته‌های آنان و... برگزار گردیده و مطالبات آنها از ناحیه اداره کل بهزیستی خراسان رضوی پیگیری شده است. به تمامی شهرستان‌ها نیز اعلام شده که خواسته‌ها و مطالبات توانخواهان را از طریق ارتباط با فرمانداری‌ پیگیری نمایند.

حمیدرضا علیزاده رضایی، افزود: در سال گذشته برای تمامی ورزشکاران دارای معلولیتی که مقام استانی، کشوری یا بین‌المللی کسب کرده بودند، مبلغی به صورت کمک موردی پرداخت گردید. تهیه 7 ویلچر حرفه‌ای ورزشی به مبلغ 2 میلیارد و 450 میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه تهیه ویلچر حرفه‌ای متناسب با نوع ورزش به 13 ورزشکار توانخواه به مبلغ 2میلیارد و 500 میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب برای سفرهای درون شهری و برون شهری، خرید لباس و تجهیزات ورزشی از قبیل راکت و... بخشی از حمایت‌هایی است که در این زمینه انجام گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: در تمامی مسابقات ورزشی که توسط بهزیستی کشور برای افراد دارای معلولیت برگزار می‌گردد، بهزیستی خراسان رضوی همیشه تیم اعزامی داشته است و همواره نتایج بسیار خوبی نیز در مسابقات کسب نموده‌ایم.


 

کد خبر 3841
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 78

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها