1403/02/13 9:37:11
در رسانه| افزوده شدن مسیر ویژه نابینایان به تمام معابر شهر

شهروندی در پیامی به ستون صدای مردم در اعتراض به مشکلات مسیر نابینایان در سطح شهر چنین نوشت: پیاده‌رو‌ها برای نابینایان در شهر چقدر است؟ چرا پیاده‌رو‌هایی که دارای مسیر ویژه نابینایان است در سطح شهر کم است و همان‌هایی که وجود دارد نیز تخریب شده است؟»، «چرا شهرداری پیاده‌روهای دارای مسیر کم‌بینایان و روشندلان را افزایش نمی‌دهد تا بتوانند از این مسیرها استفاده کنند؟» این نمونه‌‌هایی از پیام‌های شهروندان برای افزایش مسیر ویژه نابینایان است. در همین باره و با پیگیری‌ خبرنگار شهرآرا، مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی بهزیستی خراسان‌رضوی پاسخ‌گو‌ست.


محمدقاسم صادقی می‌گوید: متراژ مشخصی برای این پیاده‌روها در اختیار نداریم. ولی اساس کار شهرداری بر این است که مسیر ویژه نابینایان به هر معبر و پیاده‌رو‌یی که مرمت و تعمیر می‌شوند، اضافه شود.
مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه می‌افزاید: در این باره معایبی که کلی و قابل توجه باشد هنوز گزارش نشده است، ولی گاهی این مسیرها معارضاتی نظیر تأسیسات شرکت‌های آب و برق و گاز دارد.
او یادآوری می‌کند: این شرکت‌ها قسمت‌هایی از مسیر را برای انجام کار خودشان تخریب می‌کنند با این حال هنگام بازسازی مسیر را به‌درستی مرمت و تعمیر نمی‌کنند. این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی برای عزیزان نابینا می‌شود.
مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه بیان می‌کند: ‌در برخی از پیاده‌رو‌ها به دلیل عرض کمی که دارند امکان ایجاد مسیر ویژه نابینایان نیست. در این راستا قرار دادن مسیر ویژه در این پیاده‌روها به مشکل می‌خورد و انجام کار را سخت می‌کند.
صادقی ادامه می‌دهد: در پیگیری‌های صورت گرفته از شهرداری درباره این مسیر ویژه، تاکنون مشکل بزرگی گزارش نشده است. در‌این‌باره سامانه‌ای داریم که اگر نابینایی موردی را گزارش دهد قطعا با شهرداری برای پیگیری آن همکاری می‌کنیم. در سامانه نیز گزارش نرسیده که بخواهیم ارزیابی جامعی انجام دهیم.

 

 

کد خبر 3838
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 58

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها