1402/12/28 11:46:37
خراسان‌رضوی، پیشتاز در فرزندخواندگی کودکان نیازمند به درمان
در رسانه| ۵١کودک نیازمند درمان، میهمان خانواده‌های استان



مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست که از آبان‌ماه سال‌92 به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و لازم الاجرا شده است، بیان کرد: بهزیستی کشور از سال‌93 تصمیم گرفت امور فرزندان نیازمند به درمان را نیز واگذار کند. در این زمینه خراسان‌رضوی از ابتدا پیشتاز بوده است و عمده امور کودکان نیازمند به درمان کل کشور در خراسان‌رضوی انجام شده است.

مسعود فیروزی در گفت‌و‌گو با شهرآرا با اشاره به ظرفیت‌های مردمی و غنای مذهبی و فرهنگی و روحیه نوع‌دوستی مردم در این استان، اظهار کرد: در سالی که گذشت، در استان میزبان 51 کودک نیازمند‌به‌درمان از سراسر کشور بودیم و این کودکان در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار گرفتند. از این تعداد، دوازده کودک از کرمان هستند که به خانواده‌های متقاضی فرزندپذیر تحویل شده‌اند.

وی افزود: این کودکان نیازمند درمان، بیماری‌هایی در زمینه‌های متفاوت دارند که از بیماری‌های کوچک تا سخت را شامل می‌شود. مدیر‌کل بهزیستی استان خراسان‌رضوی درباره فرایندی که خانواده‌های متقاضی باید طی کنند، گفت: این خانواده‌ها با مراجعه به بهزیستی یا مؤسسه «بهرویش» که شناسایی و تحویل فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزندپذیر نیاز به درمان را انجام می‌دهد، تشکیل پرونده می‌دهند و در مرحله بعد ارزیابی اولیه و راهنمایی‌های لازم انجام و در نهایت با دستور قضایی فرزند تحویل خانواده می‌شود.

 

کد خبر 3633
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 77

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها