1402/11/28 10:17:49
با حضور رییس گروه ارتقاء سلامت روان دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور انجام گرفت:
برگزاری کارگاه منطقه‌ای سه روزه ویژه مشاورین مراکز دولتی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، کارگاه منطقه‌ای آموزش مفاهیم و فرآیند درمان طرحواره درمانی در ۳ روز متوالی ویژه مشاورین خط ١۴۸۰ و مشاورین مراکز مشاوره حضوری دولتی به همت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی و با حضور رییس گروه ارتقاء سلامت روان دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور برگزار گردید. در این کارگاه سه روزه روانشناسان و مشاوران خط صدای مشاور و مراکز دولتی مشاوره حضوری از استان‌های کرمان، هرمزگان، گلستان، سیستان بلوچستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به‌صورت حضوری شرکت کرده و بقیه استان‌ها نیز به‌صورت آنلاین از طریق فضای اسکای‌روم توانستند از محتوای آموزشی این دوره بهره‌مند گردند.


رییس گروه ارتقاء سلامت روان دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور در خصوص این کارگاه سه روزه، گفت: بهزیستی به‌عنوان متولی سلامت اجتماعی مجوز فعالیت مراکز مشاوره و روانشناختی اجتماعی را صادر می‌کند؛ بنابراین وظیفه ارزیابی صلاحیت علمی افراد متقاضی دریافت مجوز و همینطور ارتقاء سطح خدمات را نیز برعهده دارد. سازمان بهزیستی کشور به‌منظور ارتقاء کیفیت سطح خدمات مراکز مشاوره و روانشناختی، به‌دنبال برگزاری ۶ کارگاه آموزشی کشوری در زمینه آموزش مهارت‍‌های پایه خدمات روانشناختی مانند مصاحبه اولیه و اخلاق حرفه‌ای، تشخیص و درمان می‌باشد.  

رقیه جعفری در تشریح بیشتر فعالیت‌های دفتر مشاوره سازمان بهزیستی، گفت: دفتر مشاوره سازمان بهزیستی در دو بخشِ برنامه‌ریزی و توسعه خدمات روانشناختی و مشاوره و ارتقاء سلامت روان فعالیت می‌کند. در بخش سلامت روان هدف پیشگیری سطح اول و ارائه آموزش‌های حوزه عمومی سلامت روان از قبیل آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی، طرح‌هایی مثل غربالگری اضطراب، مداخلات در بحران و بلایا و...به‌منظور افزایش سطح اطلاعات و پیشگیری ازاختلالات در حوزه فردی و خانوادگی است.

وی افزود: دربخش برنامه‌ریزی و توسعه خدمات روانشناختی و مشاوره  تمرکز در دو حیطه مراکز مشاوره حضوری و غیرحضوری است و برگزاری این کارگاه‌ها نیز در راستای تحقق اهداف این بخش می‌باشد. اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به دلیل همراهی و همکاری بسیار خوبی که در برگزاری دوره‌های آموزشی دارد به عنوان یکی از شش قطب برگزاری این دوره‌های آموزشی در کشور انتخاب گردیده است. تلاش کردیم تا از هر مرکز دولتی 30 تا 50 درصد مشاوران در این کارگاه‌ها به صورت حضوری و آنلاین شرکت کنند. پیرو این دوره آموزشی به‌منظور تسلط بیشتر مشاوران بر رویکرد طرحواره درمانی، یک دوره پیشرفته دیگر هم بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌گردد.

رییس گروه ارتقاء سلامت روان دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: رویکرد طرحواره درمانی یکی از رویکردهای درمانی بسیار کارآمد و اثربخش است .در هر دوره از این طرحواره سرفصل‌هایی از جمله مفاهیم بنیادی طرحواره درمانی، ریشه های طرحواره، حوزه‌های طرحواره‌های ناسازگار، عملکردهای طرحواره‌ای، فرآیند درمان، مرحله سنجش‌ و آموزش، مرحله تغییر تکنیک‌های شناختی، تجربی و رفتاری و... آموزش داده خواهد شد.

.

 

کد خبر 3444
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 135

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها