1402/11/21 8:29:21
خبرنامه فجر| مروری بر عملکرد بهزیستی خراسان رضوی در حوزه توانبخشی
ارائه خدمات توانپزشکی مورد نیاز افراد دارای معلولیت

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: خدمات توانپزشکی در مراکز توانبخشی روزانه به ۳هزار و ۷۰۰ نفر و در مراکز شبانه‌روزی به ۶هزار و ۹۰۰ توانخواه به‌صورت روزانه ارائه می‌گردد.


حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: مداخلات توانبخشی و خدمات توانپزشکی در کاهش عوارض و تشدید کم‌توانی و ناتوانی افراد دارای معلولیت اهمیت و تاثیر بسزایی دارد. حوزه توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی به منظور کمک به تامین بخشی از هزینه‌های توانبخشی شامل پنج خدمت فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی خدمات مختلفی را به افراد دارای معلولیت ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توانخواهانی که از خدمات مراکز خصوصی استفاده می‌کنند، مطابق شیوه‌نامه خرید خدمات توانپزشکی تا سقف30 جلسه برمبنای تعرفه‌ی وزارت بهداشت و در صورت نیاز با تایید کمیته توانبخشی شهرستان تا سقف مجاز تعیین شده در دستورالعمل حمایت‌های مالی سازمان از کمک هزینه‌های این حوزه برخوردار می‌شوند. از ابتدای سال‌جاری 3میلیارد و 885 میلیون تومان اعتبار به این خدمات تخصیص داده شده و 836 نفر از توانخواهان با ارائه مستندات مربوطه کمک هزینه دریافت نموده‌اند. پرداخت این کمک هزینه‌ها همچنان در حال اجرا است. در5 شهرستان گناباد، نیشابور، قوچان، سبزوار و درگز مراکز دولتی توانپزشکی در حال ارائه خدمت به گروه هدف می‌باشند که در سال‌جاری با خرید تجهیزات توانپزشکی این مراکز تقویت شده‌اند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، افزود: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه کشوری با بیمه سلامت طی پیگیری‌های صورت گرفته از طریق حوزه معاونت توانبخشی درخصوص ستاره‌دار کردن مددجویان، 59هزار نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی در حال حاضر بیمه نشان‌دار شده‌اند. این افراد می‌توانند با مراجعه به 79دفتر طرف قرارداد بیمه سلامت از ۷۰ درصد تخفیف تعرفه خدمات توانبخشی شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌شناسی، ارتوپدی فنی  برخوردار گردد. افراد دارای معلولیت متقاضی دریافت بیمه نشانه‌دار در مشهد و شهرستان‌ها می‌توانند با در دست داشتن کارت معلولیت به بیمه سلامت شهرستان خود مراجعه نمایند.

کد خبر 3399
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 110

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها