1402/11/16 12:20:47
اولین جلسه کارگروه طلاق استان خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، اولین جلسه کارگروه طلاق استان با حضور مدیرکل و معاون امورتوسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری، معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک، سرپرست اداره فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه فردوسی مشهد، آستان قدس، بنیاد امور شهید و ایثارگران، معاونت اجتماعی سپاه امام رضا(ع) در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در خصوص این جلسه، گفت: کارگروه طلاق استان خراسان رضوی به منظور کنترل و کاهش طلاق و مسائل خانوادگی تشکیل گردیده و در اولین جلسه برش‌های 9گانه مورد تقاضای شورای اجتماعی استان در موضوع طلاق مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. ریاست این کارگروه به واسطه مسئولیت مهم و گسترده سازمان بهزیستی در حوزه طلاق به این سازمان محول شده و تمامی سازمان‌هایی که در طلاق نقش و مسئولیتی را عهده‌دار هستند در این کارگروه عضو می‌باشند.

هادی قیصری با بیان اینکه اقدامات خوبی از سوی سازمان بهزیستی برای کاهش طلاق صورت گرفته اما همچنان وضعیت طلاق زوجین نامطلوب است، گفت: بدون شک تنها سازمان بهزیستی عهده دار پیشگیری از طلاق نیست؛ بنابراین به‌منظورارائه یک برنامه تلفیقی و همکاری دستگاه‌های متولی این کارگروه تشکیل گردیده است. در اولین جلسه این کارگروه مقرر گردید که تمامی سازمان‌ها نسبت به ارائه آمار و گزارش عملکرد و فعالیت خود در این حوزه اقدام نمایند. در مرحله بعدی نیز جلساتی به‌منظور هم‌اندیشی ویژه تمامی کارشناسان فعال در حوزه طلاق در تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی برگزار خواهد شد و پیشنهادات و موارد عنوان شده در این جلسات به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود. در نهایت مجموعه وظایف احصاء شده به همراه برنامه تلفیقی کلیه سازمان‌ها، گزارش عملکرد و پیشنهادات در اولین جلسه شورای اجتماعی استان عنوان گردیده ومصوبات تعیین می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی جزو متولیان سلامت اجتماعی است و در طلاق‌هایی که نیازمند خدمات مشاوره و روانشناختی است نقش آفرینی مهمی دارد. متاسفانه طلاق های توافقی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. کسانی که اطلاعات خود را در سامانه تصمیم ثبت می‌کنند در ابتدا قصدشان طلاق است و تصمیم سازش ندارند اما تعدادی از آن‌ ها با تلاش مشاوران و مددکاران و با حل مشکلات طرفین، راه سازش را در پیش می‌گیرند.

 

 

 

کد خبر 3367
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 106

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها