1402/11/14 13:28:5
در رسانه عنوان شد:
گرانی بی سابقه مواد مخدر سنتی | تغییر الگوی مصرف و بروز خطرات جدی در میان معتادان

با گران شدن مواد مخدر سنتی، بیم آن می‌رود که تامین این مواد به اشکال ناخالص و آسیب زا، سبب رشد معتادان متجاهر و دیگر مشکلات اجتماعی را شود.


به گزارش شهرآرانیوز؛ مصرف مواد مخدر یکی از دغدغه ها و چالش های جدی ای است که هر جامعه ای با آن مواجه می باشد و هزینه های بسیاری برای کنترل و ریشه کن ساختن آن می شود. در این بین ایران همواره در معرض آسیب های فراوان، چه نظارت و کنترل، چه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و چه درمان آن بوده است.

این روزها گران شدن مواد مخدر سنتی همانند تریاک و مشتقات آن مانند هروئین و مورفین باعث شده است تا رویه مصرف مواد مخدر میان معتادان تغییر کرده و اصطلاحا «چند مصرفی» شوند. این اتفاق قطعا آسیب های جدی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

افزایش مراجعه به کلینیک‌ها برای دریافت متادون

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از افزایش مراجعه معتادان با سابقه مصرف مواد سنتی به کلینیک های سرپایی ترک اعتیاد خبر داد.

هادی قیصری به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: گرانی تریاک و هروئین سبب افزایش مراجعه معتادان به کلینیک های ما برای دریافت «متادون» شده است.

وی ادامه داد: تغییر در شیوه مصرف مواد مخدر و اقبال عمومی به مواد مخدر صنعتی، از نتایج گرانی تریاک است و معتادانی که بضاعت خرید این مواد را ندارند، یا مصرف متادون را افزایش می دهند یا به سمت مواد مخدر صنعتی می روند.

قیصری خاطرنشان کرد: قیمت این مواد افزایش نیافته است و نیازی هم به ترانزیت و قاچاق از افغانستان ندارد و به راحتی تامین می شود و این در آینده مشکلات بسیاری را به وجود خواهد آورد که افزایش معتادان متجاهر یکی از نتایج آن خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران از جمله کشور‌هایی است که در راه مبارزه با مواد مخدر هزینه‌های بسیاری را متحمل شده و ضربات سختی از سوی سوداگران مرگ دریافت کرده است که تقدیم ۲ هزار و ۸۰۰ شهید مرزبانی خراسان رضوی در راه مبارزه با قاچاقچیان، یکی از ایثار‌هایی است که قوای مسلح ایران در راه مقابله با مواد مخدر انجام داده اند.

 

 

 

کد خبر 3345
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 122

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها