1402/12/19 9:15:20
به همت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی انجام گرفت:
برگزاری دوره آموزشی منطقه‌ای سه روزه طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب‌خیز

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دوره آموزشی منطقه‌ای تربیت مربی طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب‌خیز در سه روز متوالی و به مدت ۳۲ساعت باحضور تسهیلگران استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزارگردید. گفتنی است؛ تسهیلگران دوره دیده پس از دریافت نمره قبولی در آزمون‌های عملی و نظری با اطلاع اداره بهزیستی شهرستان مجاز به اجرای طرح مورد نظر می‌باشند.


مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این دوره آموزشی، گفت: سازمان بهداشت جهاني، سلامتي را حالتي از بهزيستي کامل جسمي، ذهني و اجتماعي و نه صرفا عدم بیماري يا ناتواني تعريف می‌کند و بٌعد معنوي را به عنوان بعد چهارم سلامتي درنظر می‌گیرد. بنابراین سلامتي مفهومي با ابعاد مختلف است که نه تنها بیمار نبودن، بلكه احساس شادکامي و بهزيستي را نیز شامل مي‌شود. زندگی امروز با چالش‌ها و استرس‌های زیادی همراه است و ارتقای سطح سلامت وروان افراد جامعه یکی از ضروریات هرجامعه‌ای است. نهادینه کردن مهارت تفکر انتقادی و مهارت حل مسیله در میان اعضای یک جامعه می‌تواند با تاثیر مستقیمی که بر سبک زندگی افراد دارد باعث ارتقاء سطح سلامت جامعه شود. اصلاح سبک تفکر افراد نیازمند فرهنگ سازی و آموزش همه جانبه است و سرمایه گذاری و برنامه‌های درباره آن باید در دستور کار دولت‌ها قرار بگیرد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: ساکنین محلات حاشیه‌ای یکی از گروه‌هایی هستند که برنامه ریزی و اجرای طرح‌های پیشگیرانه برای آنها بسیار ضروری است. این افراد به دلیل حضور وزندگی در محلات پرخطر در معرض بیشتر آسیب‌های اجتماعی  و اعتیاد قراردارند. طرح ارتقای توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب‌خیز به افراد ساکن در این محلات کمک می‌کند تا بهتر خود را بشناسند و به ماهیت تفکر درست و اهمیت آن در زندگی روزمره می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری برنامه ارتقای توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب‌خیز در 26محله در استان خراسان رضوی اجرا گردید، گفت: برآیند این آموزش اقدام اجتماعی مخاطبین می‌باشد. این بسته آموزشی درراستای ماموریت پیشگیری از اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری طراحی شده است. اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نسبت به برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی و آموزش گروه‌های هدف برنامه که افراد 15 تا 35سال را شامل می‌شوند، همکاری لازم را با کلیه دستگاه‌ها، نهادها و...خواهد داشت.

کد خبر 3568
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 119

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها