1402/12/14 8:50:8
۶۱ درصد طلاق‌هادرکاشمر در ۵ سال اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتد

۶۱ درصدطلاق‌ها درشهرستان کاشمر به صورت توافقی و در۵سال اول زندگی مشترک زوجین اتفاق می افتد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره بهزیستی کاشمر گفت: ۳۲ درصد متقاضیان طلاق در شهرستان کاشمر زوجه، ۷ درصد زوج و ۶۱ درصد نیز توافقی است.

اعظم حسن‌زاده دلایل اصلی برای مراجعه طلاق از دیدگاه زوجین رامسئولیت‌پذیر نبودن، بی‌احترامی، بددهنی، بی‌توجهی، دروغ‌گویی، طلاق عاطفی، نرسیدن به بلوغ فکری، خیانت، اعتیاد، بیکاری و اختلالات روانی اعلام کرد.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر افزود: مهمترین آسیبی که طلاق توافقی باعث آن می‌شود، وارد ساختن برخی از آسیب‌ها و اختلالات روحی و روانی مانند گوشه‌نشینی و سرکوب تمایلات است.

وی گفت: بر اساس قانون مشاوره قبل از طلاق در تمامی مراکز مشاوره زیر نظر بهزیستی و مورد تأیید دادگستری اجباری است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه طلاق توافقی یکی از بحران‌های تازه خانواده‌ها و از آسیب‌های اجتماعی رو به گسترش است، گفت: هرچند در گذشته حساسیت‌های بسیاری نسبت به طلاق وجود داشت که باعث می‌شد حکم طلاق صادر نشود ولی امروز شاهد افزایش طلاق‌های توافقی هستیم.

وی افزود: در طلاق توافقی زن و مرد توافق می‌کنند از یکدیگر جدا شوند و این توافق در حکم دادگاه ثبت می‌شود و از نظر قانونی ضمانت اجرایی پیدا می‌کند و متأسفانه به راحتی کانون گرم از هم می‌پاشد.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر در خصوص علل رواج طلاق توافقی گفت: تغییر شیوه‌های همسریابی در سال‌های اخیر، توقعات و خواسته‌های زوجین و تفاوت دیدگاه‌های آنها، شناخت کافی و مناسب نداشتن از اوضاع و احوال فرهنگی و شخصیتی یکدیگر از مهم‌ترین عوامل درخواست طلاق از سوی زوجین است، از سوی دیگر بیکاری و اعتیاد از عوامل اضمحلال و انهدام خانواده است.

وی میزان سازش در طلاق‌های توافقی پس از انجام مشاوره ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: متقاضی قبل از طلاق باید بر اساس محل سکونت خود در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده و یکی از مراکز مشاوره مورد تأیید دادگستری و بهزیستی در سطح شهرستان را انتخاب و در موعد مقرر برای انجام مشاوره به مرکز مراجعه کند.

حسن‌زاده اذعان کرد: پس از مراجعه حداقل ۴۵ روز باید بگذرد تا ۵ جلسه شامل مشاوره، روان‌شناختی، مشاوره حقوقی و مددکاری برگزار شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه اگر مراجعه‌کنندگان موافق باشند به تشخیص روانشناس تعداد جلسات افزایش خواهد یافت، گفت: طی این ۴۵ روز زوجین با هم و همچنین زوج و زوجه مراجعه کرده و مورد مشاوره قرار می‌گیرند.

وی همچنین افزود: اگر مشکلات جدی و مزمن نباشد اغلب پس از انجام مشاوره‌های تخصصی از طلاق منصرف شده و سازش می‌کنند و پرونده قضایی هم برای آنها تشکیل نمی‌شود.

کد خبر 3541
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 111

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها