1402/12/03 8:41:48
برگزاری دوره آموزشی سه روزه با موضوع کنترل و کاهش خودکشی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دوره آموزشی سه روزه برنامه کنترل و کاهش خودکشی ویژه مشاوران و روانشناسان بخش غیردولتی و کارشناسان خط ١۴۸۰ به همت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.


معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: این کارگاه‌ به‌منظور آموزش روانشناسان، مشاوران و کارشناسان خط1480 و مراکز مشاوره غیر دولتی برگزار گردیده تا در برنامه‌های آتی به افراد دارای افکار خودکشی، تهدید کننده و اقدام کننده که به صورت خودمعرف یا معرفی از مراجعی چون مراکز بهداشت، اورژانس 123، مراکز مشاوره غیر دولتی و 1480 شناسایی می‌شوند، خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای تخصصی را ارائه نماید. با توجه به تأثیرات روانشناختی، اجتماعی و اقتصادی خودکشی بر خانواده، جامعه و پیرو اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه بخش‌های دیگر سازمان، ضرورت توجه به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش خودکشی بیش از پیش احساس می‌شود.

هادی قیصری افزود: خودکشی یک آسیب چند وجهی است و از دیدگاه علوم مختلف همچون روانشناسی، جامعه‌شناسی، پزشکی، جرم‌شناسی و حقوق کیفری قابل تحلیل و بررسی است در نتیجه، طراحی برنامه‌ای جامع به منظور کنترل و کاهش این آسیب نیازمند طراحی برنامه‌ای ملی و میان رشته‌ای می‌باشد. در طی سال‌های متمادی اقدامات تخصصی و هدفمندی در پیشگیری از بروز و شیوع این آسیب به موقع اجرا گردیده است. در برنامه کشوری پیشگیری از خودکشی که توسط وزراتین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور در سال ۱400 تدوین گردید، شرح وظایف و اختیارات کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیصلاح از جمله سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی پیش‌بینی گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: حق حیات بنیادین‌ترین حق انسانی به‌شمار می‌آید و سایر حقوق پیش‌بینی شده در اسناد بین المللی حقوق بشر و حقوق شهروندی مندرج در قانون اساسی متوقف بر حق حیات است. اهمیت این حق تا بدانجا است که حتی در شرایط اضطراری نیز نمی‌توان آن را نقض کرد؛ بنابراین دولت‌ها مکلف هستند تمهیداتی را در جهت پاسداری از حق حیات تمام شهروندان خود فراهم نمایند.

 

کد خبر 3485
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 120

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها