1402/10/05 1:58:29
به‌منظور برگزاری جلسه روسای ادارات بهزیستی منطقه 2 انجام گرفت:
سفر یک‌روزه معاون پشتیبانی و منابع انسانی به شهرستان جوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، جلسه مدیران بهزیستی منطقه ۲ باحضور معاون پشتیبانی و منابع انسانی، رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری، کارشناس مسئول مراکز مثبت زندگی استان و مدیران شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، میان‌جلگه، داورزن، خوشاب، ششتمد، سبزوار و جغتای در محل اداره بهزیستی شهرستان جوین برگزار گردید. در این جلسه پیرامون موضوعات مرتبط با نیروی انسانی، مراکز مثبت زندگی و چالش‌ها و نحوه نظارت بر مراکز اقامتی بهبودی( کمپ ماده ١۵و١۶) بحث و تبادل نظر انجام گرفت و راهکارهای لازم ارائه گردید.


معاون امور پشتیبانی و منابع انسانی در این جلسه، گفت: هیچ جامعه‌ای توسعه نمی‌یابد مگر نیروی انسانی توسعه یافته داشته باشد. نیروهای شاغل در بهزیستی کار سخت و طاقت فرسایی بر عهده دارند. در مرحله اول روسای ادارات باید ضمن حفظ کرامت انسانی و رضایت خاطر تمامی نیروهای شاغل در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و ایجاد فضایی کاری سرزنده و پویا در راستای ارتقاء بهره‌وری و کارایی نیروها اقدام کنند.

 منوچهر عدالتجو بعد از بیان مسائل و چالش‌های مرتبط با مراکز مثبت زندگی توسط افراد حاضر در جلسه، گفت: الکترونیکی و محله محور بودن از مهمترین خصوصیت مراکز مثبت زندگی است. مراکز مثبت زندگی با هدف افزایش آگاهی عمومی مردم از وظایف، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل در دسترسی گروه هدف و کاهش تردد غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی راه اندازی شد تا با اتخاذ رویکردهای نوین مددکاری اجتماع محور و مددکاری خانواده محور، زمینه ارتقای سطح کمّی وکیفی خدمات اجتماعی به جامعه هدف این سازمان را فراهم نماید. بنابراین باید همواره نظارت دقیقی بر رعایت تکریم ارباب رجوع و احترام به مددجویان، مناسب سازی مراکز برای افراد دارای معلولیت، بکارگیری نیروهای تخصصی و نحوه ارائه خدمات در مراکز مثبت زندگی انجام گیرد.

 وی افزود: مراکز مثبت زندگی فرصتی هستند تا مددجویان بهزیستی به بهترین شیوه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند خدمات مورد نیاز خود را با آسایش و راحتی بیشتری از مددکاران اجتماعی دریافت کنند. البته با توجه به استیجاری بودن بیشتر مراکز و جابه‌جایی احتمالی مشمولین در هر سال، باعث خواهد شد که ارائه خدمات اجتماعی در این طرح از فراگیری مستمر برخوردار نباشد. فرآیند جابه‌جایی و نقل و انتقال پرونده‌ها بین مراکز قدیم و جدید، می‌تواند باعث قطع یکباره رابطه مددکار و مددجو شده و زمینه‌ساز خسارت‌های عاطفی، روحی و حتی اقتصادی به اقشار ضعیف تحت پوشش شود و باعث بروز اختلالات جدی در فرایند توانمندسازی آنان گردد.


 

کد خبر 3119
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 246

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها