1402/09/29 8:7:33
در رسانه| ۲۲۰ خانواده معلول در تایباد نیازمند واحد مسکونی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: ۱۸۹ خانواده از این تعداد دارای یک معلول، ۲۹ خانوار دارای ۲ معلول و چهار خانواده دارای سه معلول در تایباد نیاز به ساخت واحد مسکونی دارند.


افسانه فدایی افزود: سه واحد مسکونی به توانیابان ساکن در روستا‌های بخش مرکزی و میان ولایت این شهرستان واگذار شد.

وی بیان کرد: این تعداد واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش این نهاد حمایتی در روستا‌های «پساوه، خیابان و حسینی» با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

رییس اداره بهزیستی تایبا گفت: از این میزان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی است، همچنین ۱۵۰ میلیون ریال نیز در این راستا خیرین کمک کرده اند.

فدایی گفت: این تعداد واحد مسکونی برای مددجویان دارای یک تا سه معلول ساخته شده است.

وی گفت: هم اکنون ساخت ۲ واحد مسکونی برای خانواده‌های توانیاب شهرستان در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری به آن‌ها واگذار خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی تایباد ادامه داد: در زمان حاضر تعداد ۳۰ زن سرپرست خانوار تایباد که تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند، فاقد واحد مسکونی هستند.

وی به ثبت نام افراد واجد شرایط تحت پوشش شهرستان تایباد در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: ۸۱ نفر از مددجویان بهزیستی تایباد برای استفاده از مزایای طرح نهضت ملی مسکن موفق به ثبت نام شده اند.

بهزیستی شهرستان تایباد با چهار هزار و ۴۵۳ توانیاب در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، حمایتی و مشارکت‌های مردمی خدمات ارایه می‌کند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.۲۲۰ خانواده معلول در تایباد نیازمند واحد مسکونی هستند
۲۲۰ خانواده معلول در تایباد نیازمند واحد مسکونی هستند.

 

کد خبر 3086
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 298

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها