1401/12/13 10:48:52
در رسانه | ارتقای آگاهی جامعه به حقوق شهروندی، یکی از دلایل افزایش تماس با اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: آزارها از جمله کودک‌آزاری، همسر آزاری و... جزء بیشترین و مهمترین تماس‌هایی است که در شهرهای مختلف خراسان رضوی با اورژانس اجتماعی گرفته می‌شود.


مسعود فیروزی، در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان بهزیستی، در کلیه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی مستقر و دایر است و شهرهایی که از نظر جمعیتی فاقد اورژانس هستند توسط شهرهای هم‌جوار پوشش داده می‌شوند.

وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ یکی از آن حلقه‌های طلایی فعالیت سازمان بهزیستی محسوب می‌شود که خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهد و در میدان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: هرگونه فوریت مسائل اجتماعی از قبیل آزارها و اقدام به فعالیت‌هایی مانند خودکشی، فرارها، بحران‌هایی که در خانواده‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد و یا سلامت روحی، روانی، اجتماعی و جسمی خود فرد و یا جامعه را به خطر بیندازند بلافاصله همکاران متخصص و کارشناس ما در قالب تیم روانشناسی و مددکاری ورود می‌کنند.

وی بیان کرد: افراد متخصص و کارشناس در حداقل زمان ممکن مداخلات لازم را انجام می‌دهند و اگر نیاز باشد هماهنگی‌های مورد نیاز برای ارجاع این افراد به مراکز درمانی و یا با مقام قضایی برای اخذ تصمیمات لازم انجام می‌شود.

فیروزی گفت: شاید در زندگی‌های شهری امروزی راه‌اندازی اورژانس ۱۲۳ یک ضرورت و نیازی بوده که سازمان بهزیستی به درستی تشخیص داده و این مجموعه را مستقر کرده است.

وی افزود: همکارانی که به عنوان مداخله‌گر در شرایط بحرانی و غیر متعادل قرار است به مسائل ورد کنند باید محیط کارشان به گونه‌ای باشند که خودشان هم بتوانند با آرامش کارشان را انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: آزارها از جمله کودک‌آزاری، همسر آزاری و... جزء بیشترین و مهمترین تماس‌هایی است که با اورژانس اجتماعی در شهرهای مختلف خراسان رضوی گرفته می‌شود.

وی اذعان کرد: یکی از دلایل افزایش تماس‌ها با اورژانس اجتماعی را می‌توان با افزایش آگاهی افراد و جامعه به حقوق شهروندی خودشان مرتبط دانست.

فیروزی تصریح کرد: شاید بسیاری از رفتارهایی که قبلاً با همسر اتفاق می‌افتاد از ناحیه طرف مقابل پذیرفتنی بوده و حقی برای اینکه اقدام و بازدارندگی ایجاد کند نمی‌دانستند اما اکنون چون به حقوق خودشان آگاه‌تر شدند، تماس می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: کودک‌آزاری فقط صرف این نیست که فکر کنیم آزار فیزیکی و جسمی به فرد می‌رسد، اغلب تماس‌ها در رابطه با کودک‌آزاری مربوط به غفلت و مسامحه است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: بعضاً اگر یکی از والدین سرکار باشد و همسر کودک را برای خرید و انجام دیگر کارها در خانه تنها بگذارد و از سویی احساس خطر برای کودک شود ممکن است همسایه‌ها تماس بگیرند و از اورژانس اجتماعی کمک بخواهند.

وی تصریح کرد: غفلت و مسامحه یکی از مصادیق کودک‌آزاری است که بخش زیادی از کودک‌آزاری را به خودش اختصاص می‌دهد، هرچند آزار فیزیکی نیست اما نگرانی از احساس یک شرایط خطر آمیز برای آن کودک است.

کد خبر 992
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 394

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها