1401/11/06 12:57:37
در رسانه | مراکز سرپناهی خراسان رضوی در روزهای سرد ۲ هزار معتاد متجاهر را اسکان دادند

مشهد-ایرنا- معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اقامت شبانه ۲ هزار معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در این استان به صورت شبانه روزی طی ۱۰ روز گذشته با توجه به سرمای بی سابقه و برودت هوا در مراکز سرپناهی (شلتر) ویژه معتادان فراهم شد.


غلامحسین دلبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سرما و هشدار اداره کل هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر برودت هوای شبانه از تاریخ ۱۹ دیماه جاری تا امروز در چهار مرکز سرپناهی استان هر شب حداقل ۱۵۰ نفر اقامت شبانه داشته‌اند.

وی ادامه داد: در پی هشدار هواشناسی ساعت ارائه خدمات در مراکز سرپناهی افزایش یافت، به طوریکه ساعت پذیرش از ۱۶ عصر آغاز و ساعت خروج ۱۰ صبح فردا اعلام شد.

دلبری گفت: با توجه به برودت بی سابقه هوا طی حداقل یک دهه گذشته، اجباری برای ترک مراجعه کنندگان در طول روز هم انجام نشد و بعضا شمار کمی از این افراد اقامتشان به صورت شبانه روزی در مراکز انجام شده است.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون پنج مرکز سرپناهی (شلتر) در این استان میزبان کارتن‌خوابها و معتادان متجاهر در مشهد و سبزوار فعال است که چهار مرکز در مشهد و یک مرکز در شهرستان سبزوار فعالیت دارد که با مراجعه اختیاری به معتادان متجاهر و کارتن خواب خدمات اسکان می دهند.

وی گفت: در این مراکز با ارائه خدمات بهداشتی و تغذیه‌ای به معتادان از بروز مشکلات بیشتر برای آنها جلوگیری می شود.

دلبری افزود: ارائه خدمات بهداشتی، غذای گرم، بسته‌های خودمراقبتی، توزیع لباس و نیز ارائه آموزش در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات این مراکز به مراجعه‌کنندگان است.

وی خاطر نشان کرد: هر مرکز سرپناهی به تعداد ۳۰ نفر ظرفیت دارد که حداقل هر شب ۱۵۰ نفر در مراکز سرپناهی با نظارت بهزیستی خراسان رضوی مراجعه کرده و خدمات دریافت می‌کنند.

شلتر shelter پناهگاهی است برای معتادان متجاهر؛ افرادی که شب‌های سرد پناهگاهی ندارند و به این مکانها پناه می‌آورند.

گفتنی است علاوه بر این مراکز بهزیستی، گرمخانه‌های شهرداری مشهد نیز میزبان مراجعه‌کنندگان برای اقامت شبانه هستند.بیش از ۳۵۰ هزار نفر در حال حاضر در خراسان رضوی تحت پوشش و حمایت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند.

کد خبر 800
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 426

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها