1401/10/14 12:26:39
در رسانه | ۱۲ هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری در شهرهای خراسان رضوی هستند

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از پشت نوبت بودن ۱۲ هزار نفر دریافت مستمری در شهرهای خراسان رضوی خبر داد.


حمیدرضا علیزاده،  در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه حدود ۱۰۵ مرکز شبانه‌روزی در سطح استان داریم که تمامی آن‌ها مرکز و خانه هستند، خاطرنشان کرد: اکنون نزدیک به ۶۸۰۰ تا ۶۸۵۰ نفر شامل معلولان ذهنی، جسمی حرکتی و سالمندان هستند در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۳ مرکز شبانه‌روزی معلولان ذهنی در سطح شهرهای استان داریم، چون سازمان به سمت کوچک‌سازی رفته سیاست‌ها هم به تبع تغییر کرده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی  اذعان کرد: برای رسیدگی بهتر فرزندان بی‌سرپرست به خانه‌های کوچک با ظرفیت ۸ تا ۱۰ نفره مجوز داده می‌شود، بر اساس پروتکل‌ها تلاش می‌شود حرفه‌آموزی و آموزش‌ها افزایش یابد تا زودتر بتوانند توانمندتر شده و به جامعه برگردند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیشتر مراکز در سطح استان مربوط به معلولان ذهنی هست، بیشتر علل معلولیت‌های ذهنی را ازدواج‌های فامیلی اعلام کرد.

علیزاده ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر مددجویان مشکلات معیشتی دارند اما از ابتدای امسال ریالی کمک موردی نداشتیم، خراسان رضوی شرایط ویژه‌ای در این خصوص دارد.

وی گفت: بیش از ۱۳۵ هزار پرونده که تعداد زیادی از این‌ها چند معلولیتی هستند داریم، همچنین در سطح استان بیش از ۴۰۰ بیمار روان مازاد بر ظرفیت اسمی داریم که مشکلات بسیاری برای ما ایجاد کرده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه خراسان رضوی استان معین است و از دیگر استان‌ها مراجعه دارند می‌طلبد تعداد مراکز روان استان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار پشت نوبت دریافت مستمری و بیش از ۱۰ هزار پشت نوبت حق پرستاری در خراسان رضوی داریم، افرادی که از این‌ها پرستاری می‌کنند سنشان بالا رفته و اگر حق پرستاری این افراد را برقرار نکنیم به مراکز شبانه‌روزی مراجعه خواهند کرد.

علیزاده همچنین اذعان کرد: اگرچه بیش از ۱۰۵ مرکز شبانه‌روزی در شهرهای خراسان رضوی داریم اما تمامی این مراکز افزایش ظرفیت اسمی دارند، ۳۰۰ مرکز با وجود اینکه با دستور قضایی پذیرش داشتند ولی یارانه دریافت نمی‌کنند که فشار مضاعفی برای استان و مراکز است.

کد خبر 718
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 420

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها