1401/10/03 21:25:9
رئیس سازمان بهزیستی از چند مرکز تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی در کاشمر بازدید کرد

علی محمد قادری سوم دی ماه در بازدید از مرکز معلولان ذهنی رمضان، ساختمان در حال احداث مرکز نگهداری سالمندان و کمپ ماده ۱۶ کاشمر خاطرنشان کرد: برای اینکه هر چه زودتر پروژه نیمه‌تمام ساختمان مرکز نگهداری سالمندان کاشمر به بهره‌برداری برسد، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.


وی همچنین در بازدید از کمپ ماده ۱۶ این شهرستان گفت: سرانه هر نفر از کسانی که در این کمپ‌ها نگهداری می‌شوند، از ۳۵ هزار تومان در سال گذشته به ۴۲ هزار تومان در امسال افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بخشی از این اعتبارت امروز به خراسان رضوی اعطا شده، خاطرنشان کرد: اگرچه افراد تا سه ماه در این مرکز نگهداری می‌شوند اما شاید تا ۶ ماه هم قاضی مجوز نگهداری آنان را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه شود، خانواده این افراد است. اگر امید به آینده و زندگی در این افراد افزایش یابد، قطعا کیفیت سم‌زدایی و همراهی بیماران با مراکز ترک اعتیاد بهتر خواهد بود.

قادری گفت: همچنین باید از توان خیرین برای اشتغال‌زایی این بیماران استفاده شود. ظرفیت این مرکز ۱۰۰ نفر اعلام شده که اکنون ۸۷ نفر در آن نگهداری می‌شوند.

کمک دولت به پروژه نیمه‌تمام مرکز نگهداری سالمندان کاشمر تنها ۱۰ میلیون تومان

مسئول مرکز نگهداری معلولان ذهنی و سالمندان رمضان کاشمر هم در بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از این مرکز گفت: عملیات ساخت مرکز سالمندان کاشمر از سال ۱۳۹۵ و در سه طبقه آغاز شده که مساحت هر طبقه آن ۸۰۰ متر مربع است.

مجید اسکندری با بیان اینکه تاکنون طبقه همکف این ساختمان ۸۰ درصد و طبقه دوم آن ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، عنوان کرد: به دلیل اینکه در گذشته سیاست سازمان بهزیستی بر کوچک‌سازی مراکز نبود، بر همان مبنا این مرکز را ۹۰ تخت خوابی در نظر گرفتیم.

وی اضافه کرد: طبقه اول این ساختمان برای کارگاه حرفه‌آموزی و طبقه همکف برای نگهداری ۴۵ سالمند در نظر گرفته شده است. هر سوئیت برای یک تا ۶ نفر پاسخگو با تمام امکانات است.

اسکندی بیان کرد: تاکنون دولت فقط ۱۰ میلیون تومان برای عملیات ساخت مرکز سالمندان کاشمر کمک کرده و باقی هزینه‌ها توسط مشارکت مردم و خیرین تامین شده است.

وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه حداقل به هفت میلیارد تومان دیگر نیاز است، در ادامه به وضعیت مرکز معلولان ذهنی رمضان اشاره کرد و گفت: ظرفیت اسمی این مرکز ۱۰۰ نفر اعلام شده که اکنون به صورت کامل از آن بهره‌برداری می‌شود.

مسئول مرکز نگهداری معلولان ذهنی و سالمندان رمضان کاشمر بیان کرد: از این ۱۰۰ نفر اکنون ۸۰ نفرشان یارانه‌بگیر و ۲۰ نفر دیگر آزاد هستند. همچنین ۷۰ نفر کسانی که در مرکز معلولان ذهنی نگهداری می‌شوند، مجهول‌الهویه هستند.

وی با اشاره به اینکه مرکز معلولان ذهنی رمضان کاشمر در سال ۱۳۷۹ تأسیس شده و همه نیروهای مرکز بیمه کامل هستند، گفت: اکثر همکاران کمتر از قانون کار حقوق می‌گیرند. تمام پولی که سازمان بهزیستی به ما می‌دهد، به گونه‌ای است که یک مبلغی هم خود ما روی آن می‌گذاریم و حقوق پرسنل را پرداخت می‌کنیم.

 

کد خبر 658
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 742

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها