1401/09/01 9:15:53
برگزاری جلسه هم اندیشی مجریان و مسئولان طرح مدیریت مورد در بهزیستی مشهد

جلسه هم اندیشی طرح مدیریت مورد با حضور مدیر بهزیستی مشهد، کارشناسان حوزه پیشگیری و تیم اجرایی این طرح، در سالن اجتماعات بهزیستی مشهد برگزار و چالش های موجود در آن بررسی گردید.


مدیر بهزیستی مشهد با اشاره به این نکته که نگهداری افراد بیمار در کمپ و جداسازی آن ها از جامعه منجر به درمان نمی گردد بر اهمیت و ضرورت اجرای این طرح در سطح جامعه تاکید نمود و افزود: سم زدایی این افراد تنها در صورت اتصال درست به چرخه مدیریت مورد، موثر و کارا می باشد. وی در ادامه مجریان این طرح را حافظان جان افراد بهبود یافته نامید.

جواد بهنام ضمن بررسی چالش های موجود با حضور کارشناسان و تیم اجرایی این طرح،مراکز اقامتی را ملزم به همکاری با تیم مددکاری مدیریت مورد دانست و عنوان کرد: شرح وظایف دستگاه های مختلف در دستورالعمل این طرح بیان گردیده است و اجرای موثر این طرح جز با همکاری کلیه دستگاه ها در چارچوب قانون میسر نمی باشد.

در این جلسه مدیر بهزیستی مشهد، جهت تسهیل در امر خدمت رسانی به مددجویان ماده 16 دستور به تاسیس خانه بین راهی تحت نظارت تیم اجرایی و کارشناسان حوزه پیشگیری را صادر و عنوان نمود می توان از ظرفیت بالقوه افراد خیر برای کمک به اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف بعد از بهبود و همچنین کمک به حل مشکل دریافت شناسنامه این افراد استفاده نمود.

جواد بهنام در پاسخ به درخواست "زهرا باعدی" سرپرست تیم اجرایی مبنی بر حضور روانپزشک در تیم مدیریت مورد، این امر را نیازمند استفاده بهینه از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و مساعدت های آنان در این زمینه دانست. بهنام در ادامه در خصوص پرداخت وام خود اشتغالی و سهم بیمه کارفرمایان افراد بهبود یافته قول مساعد داد و عنوان نمود برگزاری جلسات ماهانه و پیگیری مسائل این حوزه در دستور کارمدیریت بهزیستی مشهد قرار دارد.

عباس سوارکار کارشناس مسئول حوزه پیشگیری درباره این طرح عنوان نمود: هم اکنون 1080 پرونده مدیریت مورد توسط مددکاران این طرح درسطح شهرستان مشهد درحال پیگیری می باشد.

مهناز تقی زاده کارشناس این حوزه نیز، طرح مدیریت مورد( مددکاری مراکز درمان اعتیاد) را طرحی با همکاری دستگاه های بین بخشی برای کمک به آموزش، اشتغال، اسکان، معیشت، بیمه و سایر حمایت های لازم برای بازتوانی افراد بهبودیافته عنوان کرد.

 

 

 

 

کد خبر 553
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 533
عکس اصلی

ویژه ها