1401/08/17 11:32:17
تسهیلگری به‌منظورکارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف مهم بهزیستی



مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی ضمن تاکید بر اینکه شعار سال 1401 "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" است، گفت: کلیه مددجویان تحت پوشش بهزیستی که در رده سنی 18 تا 50 سال قرار گرفته‌اند درصورتی که ایده خلاق و توانایی کار کردن داشته باشند از تسهیلات و حمایت‌های بهزیستی به منظور رسیدن به اشتغال پایدار برخوردار خواهند شد.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه مسئولیت بهزیستی تسهیلگری برای کارآفرینی است، گفت: توانمندسازی و بازتوانی مددجویان از مسئولیت‌های بسیارمهم بهزیستی است که بخش زیادی از این هدف با ایجاد اشتغال مهیا می‌شود. تسهیلات اشتغال براساس قانون بودجه سالانه ابلاغ می‌شود و سقف آن نیز مشخص می‌گردد. هرکدام از مددجویانی که محرز شود شرایط ایجاد شغل برای خود را دارند 150میلیون تومان وام کم بهره با بازپرداخت بلند مدت تحت عنوان وام ارزان قیمت دریافت می‌نمایند تا بتوانند شغلی را راه اندازی کرده و درآمد کسب نمایند.

وی در خصوص شرایط اعطاء وام خوداشتغالی به مددجویانی که تصمیم به راه اندازی شغلی دارند، گفت: فرد بایستی ابتدا مهارت‌های لازم یا مجوز شغلی را اخذ نماید. در مرحله بعدی توانایی مددجو برای انجام کار، میزان انگیزه و علاقه‌مندی او توسط مددکار بررسی می‌گردد. بعد از اخذ وام و راه‌اندازی اشتغال نیز مددجو رها نمی‌شود و مددکار به صورت مداوم نظارت می‌کند که وام در جهت درست هزینه شود یا اگر مددجو مشکلاتی دارد تسهیلات دیگری برای او ایجاد گردد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: پرداخت حق بیمه خويش‌فرما، حمایت ديگري از مددجویی است که شغلی را راه اندازی کرده و بهزیستی حق بیمه او را پرداخت می‌نماید تا پایداری شغل او تثبیت شود.

150میلیون تومان وام ویژه کارفرمایان درصورت به‌کارگیری مددجویان بهزیستی

فیروزی با بیان اینکه این تسهیلات برای کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را استخدام می‌نمایند نیز مهیا است، گفت: اگر کارفرمایی مددجویان بهزیستی را بکارگیری کند، به ازای هر مددجو 150 میلیون تومان وام ارزان قیمت با بازپرداخت دراز مدت دریافت می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما که مبلغ بالایی نیز می‌باشد از دیگر مشوق‌های کارفرمایی است. حق بیمه مددجویان مانند سایر بیمه‌شدگان 30 درصد حقوق است که 7 درصد آن توسط کارگر و 23 درصدتوسط کارفرما تامین می‌شود. درصورتی که کارفرما، مددجویان بهزیستی را به کارگیری نماید 23 درصد سهم بیمه کارفرما توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

کد خبر 508
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 702

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها