1401/07/11 12:53:32
شهردار مشهد در دیدار با نخبگان و فعالان ناشنوای مشهدی مطرح کرد
گوش شنوای شهر برای ناشنوایان

علی صمدی‌جوان؛ شهردار مشهد در نشست صمیمی با شهروندان ناشنوای شهرمان گفت: خدمات‌شهری برای همه شهروندان است و کلمه «مناسب‌سازی» کلیدواژه‌ای است که برای شهر استفاده می‌شود و بدان معناست که شهر برای شهروندانش دسترس‌پذیر باشد.


سیدعبدا... ارجائی در این دیدار با بیان اینکه هیچ‌وقت دنبال کار نمایشی در شهر نبوده‌ایم، تأکید کرد: همواره سعی کرده‌ایم اقدامات عملی را در دستورکار قرار دهیم؛ ازجمله پیوست مناسب‌سازی اماکن شهری، مناسب‌سازی سرویس حمل‌ونقل عمومی، مناسب‌سازی مسیرهای پیاده منتهی به حرم مطهر رضوی برای نابینایان، تجهیز و مناسب‌سازی وسایل بازی هشت بوستان بزرگ شهر به کمک جوانان خلاق مشهدی و دیگراقداماتی که به‌تدریج آماده بهره‌برداری می‌شوند.

شتاب‌بخشی به تأمین سرویس مدارس استثنایی
وی در پاسخ به درخواستی درباره اشتغال‌زایی و حمایت از تولیدات ناشنوایان، دستور راه‌اندازی بازارهای فصلی عرضه تولیدات ناشنوایان در بوستان‌های شهر را صادر کرد و درباره تأمین سرویس مدارس استثنایی نیز گفت: بنا به قولی که پیش از این به رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان‌رضوی مبنی بر حمایت از سرویس‌های مدارس داده بودیم، تسریع در تأمین خودروهای لازم برای دانش‌آموزان را در دستورکار قرار خواهیم داد.
دستگاه‌های مسئول در ساخت مجتمع ورزشی برای معلولان کمک کنند
شهردار مشهد ادامه داد: یکی از آرزوهای من این است که مجتمع بزرگ ورزشی ویژه معلولان و کلاس‌های مختلف ورزشی دایر کنیم، اما تحقق این آرزو نیازمند حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان و مشارکت افراد دارای معلولیت است و امیدوارم به‌زودی محقق شود.

یک بوستان یا فرهنگ‌سرا به نام جبار باغچه‌بان
ارجائی در ادامه با نام‌گذاری یکی از فرهنگ‌سراها یا بوستان‌های مشهد به اسم جبار باغچه‌بان و مشارکت در ساخت بنای جدید کانون ناشنوایان اعلام موافقت کرد و گفت: با این موضوع موافقم و آن را به شورای اسلامی شهر ارائه خواهم داد. درباره ساخت بنای جدید دفتر کانون ناشنوایان نیز تلاش خواهیم کرد که موانع برطرف شود.

۴۰۰۰شهروند معلول برای دریافت من‌کارت رایگان معرفی شدند
وی از معرفی بیش از ۴هزار معلول برای صدور من‌کارت با سفر رایگان خبر داد و افزود: صدور من‌کارت با صد سفر رایگان شهری در ماه، به معلولیت‌های شدید و خیلی شدید اختصاص دارد و بهزیستی تاکنون بیش از ۴هزار شهروند واجد شرایط را به ما معرفی کرده است و این افراد من‌کارتشان را دریافت کرده‌اند.
شهردار مشهد تصریح کرد: درباره ارتباط سریع با سامانه‌های آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهری برای ناشنوایان هم شهرداری مشهد آماده خرید محصول یا نرم‌افزاری است که بتواند زمینه ارتباط ناشنوایان با دستگاه‌های مدیریت بحران را فراهم کند.

کد خبر 426
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 5620

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها