1401/07/09 10:35:0
پیام تبریک معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت هفته ناشنوایان
مجالی برای شعارزدایی

معلولیت شنوایی به خاطر نداشتن بروز ظاهری در افراد دارای اینگونه معلولیت، شرایط خاصی را برای عزیزان ناشنوا و کم شنوا فراهم آورده است


معلولیت شنوایی به خاطر نداشتن بروز ظاهری در افراد دارای اینگونه معلولیت، شرایط خاصی را برای عزیزان ناشنوا و کم شنوا فراهم آورده است. اما نشنیدن های و هوی گوش خراش این دنیای صنعتی شده، نمی تواند مانعی برای رشد و بالیدن و رسدین به سرمنزل مقصود انسان که همانا فتح قله های ترقی و موفقیت است، باشد.

هفته گرامیداشت ناشنوایان و کم شنوایان را به شما عزیزان تبریک گفته و این مجال را بهانه مناسبی می دانم تا از شما بخواهم، دست در دست هم فارغ از هر گونه شعارزدگی و بی چشم داشت کمک از غیر، ضمن آگاه سازی جامعه از شیوه های مناسب برقراری ارتباط با ناشنوایان و کم شنوایان، دنیا را با موسیقی گوش نواز توانمندی نهان شده پشت سکوت خود آشنا سازید.

با این که برخی افراد، عدم برقراری ارتباط صحیح با ناشنوایان و کم شنوایان را دلیل عمده کناره گیری شما عزیزان از جامعه می دانند، نظر من بر این است، انسان های هوشمندی که به خاطر سال ها ممارست در درک مفاهیم بدون استفاده از صدا، فهمیدن را بهتر از بقیه اقشار جامعه فهمیده اند، همدلی و هم اندیشی را سهل تر از دیگران به کف می آورند و این نقطه قوتی برای شماست تا دیگران را در هماهنگی بی نظیر میان خود، که همیشه زبان زد آشنایان با مقوله معلولیت بوده و هست، راه داده و تمام جامعه را به گوشی واحد برای شنیدن سکوت خود تبدیل کنید.

امید دارم تا جامعه افراد ناشنوا و کم شنوا با همبستگی و توکل به الطاف خداوند مهربان، راهی که از دیرباز به سوی زدودن موانع شروع کرده اند را با موفقیت به پایان رسانده و شاهد حضور درخشان تر از پیش شما عزیزان همراه جامعه برای اعتلای ایران عزیزمان باشیم.

حمیدرضا علیزاده رضایی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی

 

کد خبر 415
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 8873

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها