1401/06/13 8:46:32
در نشست اختصاصی تسنیم عنوان شد؛
در رسانه | اهدای ۱۰۰میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن به خانواده‌های چند معلولیتی در خراسان رضوی

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:در راستای طرح نهضت ملی مسکن، به زنان سرپرست خانوار، خانواده‌هایی که چندقلو دارند و خانواده‌های دارای بیش از یک عضو معلول، ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن داده می‌شود.


حمیده محدث در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم به موضوع مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت و اظهارداشت: اشتغالزایی، مشارکت‌های مردمی و تهیه مسکن سه مقوله مهم نیست که اداره کل برای یاری مددجویان سرلوحه کار خود قرار داده است.

محدث در خصوص وام مسکن برای مددجویان گفت: در سال جاری اولویت طرح مسکن به خانواده‌های ۲ عضو معلول و بیشتر اختصاص یافته است و در عین حال سال گذشته هزار و ۴۰ تعهد مسکن داشته ایم که هزار و ۵۳مورد انجام شد و امسال هزار و ۷۰۲ تعهدمسکن داریم که در حال اجرای آن هستیم.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: امسال تا اواسط مردادماه پنج هزارو هشت نفر شناسایی شده اند که از میزان ۲۱۵ نفر به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

محدث ادامه داد:در راستای طرح نهضت ملی مسکن، به زنان سرپرست خانوار،خانواده‌هایی که چندقلو دارند و خانواده‌های دارای بیش از یک عضو معلول، ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن  داده می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه علاوه بر این کمک‌های نقدی و غیر نقدی مشارکت مردمی از نظر همدلی در ایام اوج کرونا بسیار کارآمد بود، تصریح کرد: در دوران شیوع بیماری نوع مشارکت مردمی و خدمات تغییر کرد و آحاد مردم با مددجویان همدلی کردند لذا در همین خصوص مردم در پویش ایران همدل بسته‌های سلامتی و معیشتی تهیه کردند و همچنین برای آموزش‌ها که از راه دور بود، تبلت،  گوشی و نرم افزار تدارک دیدند.

وی افزود:در بحث پویش مشق مهربانی نیز به میزان تعداد دانش آموزان که ۳۱ هزار نفر در مشهد هستند در بحث نوشت افزار تبلت و موبایل مشارکت‌ها را برای سال تحصیلی جدید جلب می‌کنیم.

محدث به پویش حریم عشق در مشهد اشاره کرد و گفت دهه آخر صفر و اربعین مشارکت های مردمی خوبی را برای این پویش جلب کرده ایم.

معاون مشارکت‌های مردمی از رشد موسسه‌های خیریه خبرداد و گفت:رشد موسسه‌های خیریه به دلیل مجوز گرفتن از ارگان‌های مختلف است و منابع صدور مجوز بسیار زیاد هستند و متولیان زیادی دارند.

در ادامه گلیان کارشناس مسئول دفترمشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی نیز به مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم اشاره کرد و گفت: در قالب مسئولیت‌های مختلف مشارکت‌های مختلف در بخش دولتی و غیردولتی داریم. در استان  ۲۳۱ موسسه خیریه فعال داریم که از ما مجوز دارند و تحت نظارت اداره کل بهزیستی هستند.

گلیان در ادامه به آمار مشارکت شش ماهه سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۶۲ میلیارد تومان کمک نقدی، ۶۴ میلیارد تومان کمک غیر نقدی و ۱۳ میلیارد تومان کمک خدماتی در حوزه مشارکت داشته ایم. امسال نسبت به سال گذشته و با وجود شیوع کرونا بازهم  رشد ۱۳ درصدی در حوزه مشارکت داشته ایم.

کشوری کارشناس مسئول دفتر اشتغال معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص تسهیلات کارفرمایی نیز اظهارداشت: هرکارفرما که از بهزیستی نیروهایش را تامین کند به ازای هر نفر ۱۰۰میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود و سقف آن تا ۲۰نفر که می‌شود ۲میلیارد تومان و بازپرداخت هفت ساله است.

وی خاطرنشان کرد: مشوق‌هایی برای کارفرمایان داریم که بحث پرداخت حق بیمه است و زمانی که نیروهای بهزیستی تثبیت می‌شوند در حوزه اشتغال، ما حق بیمه سهم کار فرما پرداخت می‌کنیم وبرای زنان سرپرست خانوار و اعضای بهبود یافته تا ۵ سال سهم کارفرما پرداخت می‌شود.

کد خبر 368
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 4790

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها