1401/05/05 19:14:58
مدیر بهزیستی مشهد
مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی پایگاه‌های دائمی غربالگری بینایی هستند

۱۹۰ مرکز مثبت زندگی در سال جاری وارد برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال خراسان رضوی شدند.


مدیر بهزیستی شهرستان مشهد که در نشست توجیهی مسؤولان فنی مراکز مثبت زندگی مشهد صحبت می‌کرد افزود: ۷۳ مرکز از مراکز مثبت زندگی استان در مشهد فعال هستند که در این برنامه مشارکت دارند.
جواد بهنام افزود: خوشبختانه تابلوهای چارت ای برای تمام مراکز خریداری و تحویل گردیده و هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
وی تأکید کرد: از نظر تعرفه‌های خدماتی نیز تحول خوبی صورت گرفته و امیدواریم رضایت‌مندی مراکز مثبت، نتایج کیفی برنامه را افزایش دهد.
وی گفت: مراکز مثبت زندگی پایگاه‌های دائمی غربالگری بینایی هستند و همچنین با مراکز بهداشت نیز تفاهم‌نامه‌هایی در استان داریم که این مراکز در زمینه معرفی خانواده‌ها به پایگاه‌های غربالگری کمک کنند تا پوشش را به حداکثر برسانیم.
بهنام گفت:‌ در سال گذشته ۳۸ هزار و ۹۱۷ هزار و  فرزند را در مشهد غربالگری کردیم که در نتیجه ۳ هزار و ۷۸۹ مورد مشکوک به تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی گزارش گردید.
وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۰۴۴ کودک مبتلای قطعی تشخیص داده شده و اقدامات درمانی و  در صورت لزوم جراحی برای آنها انجام شده تا کودک بینایی خود را بازیابد.
مدیر بهزیستی شهرستان مشهد تصریح کرد: غربالگری بینایی در کودکان سه تا شش سال می‌تواند زمینه‌ای برای پیشگیری قطعی از نابینایی ناشی از تنبلی چشم یا اختلالات و عیوب انکساری باشد که می‌توان از سلامت بینایی کودک اطمینان پیدا کرد.
شایان ذکر است در این نشست، که در مرکز علمی کاربردی بوستان شکوه مهر در مشهد برگزار گردید جزئیات برنامه پیشگیری از آمبلیوپی تشریح و اشکالاتی که در اجرای برنامه از سوی مسؤولان فنی مراکز مثبت مطرح شد مورد پاسخگویی قرار گرفت.

 

کد خبر 263
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 3885
عکس اصلی

ویژه ها