1401/04/24 18:50:1
مدیر کل بهزیستی استان در نشست اعضای دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی:
خراسان رضوی بارانداز آسیب‌های اجتماعی کشور است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضوی باید به صورت جدی‌تر از سایر نقاط کشور مورد توجه تصمیم‌سازان قرار گیرد.


مسعود فیروزی این مطلب را صبح امروز در دومین جلسه دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو و معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور تشکیل شد عنوان کرد.
فیروزی گفت: تعداد و وسعت خدمات بهزیستی به آسیب‌دیدگان اجتماعی استان به حدی است که بسیاری از مسؤولان به سختی آن را باور می‌کنند.
وی با اشاره به انواع آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی، متأسفانه بارانداز آسیب‌های اجتماعی کشور است و بسیاری از آسیب‌دیدگان در گروه‌های مهاجرتی، معتادان متجاهر، فراریان از خانواده و حاشیه‌نشین‌ها از سایر استان‌ها به خراسان رضوی و بخصوص به مشهد می‌آیند.

خراسان رضوی بارانداز آسیب‌های اجتماعی کشور است

فیروزی در ادامه به نظریه‌ی آنومی امیل دورکیم اشاره کرد و گفت: بر اساس این نظریه، آسیب‌های اجتماعی، محدود به افراد آسیب‌دیده و اطرافیان آنها نیست بلکه تمام جامعه را متأثر و روح جمعی را جریحه‌دار می‌سازد.
به گفته این دانش‌آموخته مدیریت راهبردی، در صورت گسترش آسیب‌ها در سطح افراد و خانواده‌ها، کل جامعه صدمه می‌بیند و چرخ‌های توسعه‌ی اجتماعی در بخش انرژی روانی، کندتر می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی هدفمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، جز با داده‌های موثق و بروزشده میسر نیست گفت: عزم جزم کرده‌ایم که آسیب‌های اجتماعی را به صورت دقیق و با کمک دستگاه‌های ذیربط، پایش کنیم و سپس، برنامه‌های ابلاغی سازمان را به صورت بومی و بر اساس اولویت‌های مستخرج از نتایج پایش، به معرض اجرا بگذاریم. 
این نشست به همت دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی در معاونت پیشگیری بهزیستی استان و با مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است.

خراسان رضوی بارانداز آسیب‌های اجتماعی کشور است

کد خبر 241
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 923

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها