1401/03/25 13:1:1
از محل تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ و با تسهیلگری بنیاد برکت محقق شد:
اختصاص ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۱۰ درصد برای اشتغال مددجویان بهزیستی

در اجرای طرح مشترک بهزیستی و بنیاد برکت برای اشتغال پایدار مددجویان بهزیستی، ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص یافت.


این اعتبار در اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در اختیار بهزیستی قرار گرفته تا به مددجویان حائز شرایط پرداخت گردد.
به گفته معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، سقف تسهیلات ارائه شده به هر مددجو ۲۰۰ میلیون تومان است.
 حمیده محدث گفت: سود این تسهیلات ۴ الی ۱۰ درصد است و بین ۶ تا ۲۴ ماه دوره تنفس دارد و مدت بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماه است.
این مسؤول یادآور شد: پس از معرفی طرح مددجو به بنیاد برکت، کارشناسان این بنیاد، طرح را بررسی و در صورت تأیید، تسهیلات تأیید شده توسط صندوق کارآفرینی امید به مددجو پرداخت می‌شود.
وی اظهار داشت: در این فرایند، پس از تأیید بنباد برکت، پرونده به شورای برنامه‌ریزی استان معرفی می‌شود تا پرداخت تسهیلات به مددجو، قطعی شود.
به گفته محدث، تا کنون ۱۸۰ نفر به مبلغ بیست میلیارد تومان به شورای برنامه‌ریزی معرفی شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرایند نسبتا پیچیده‌ی این تسهیلات و همچنین، دیرهنگام بودن آن با توجه به اتمام دوره‌ی بهره‌مندی اعتبارات بودجه ۱۴۰۰  و اینکه ۹۰ درصد این تسهیلات با بهره ۱۰ درصد اعطا می‌شود، به نظر می‌رسد چندان مورد استقبال قرار نگیرد.
محدث تصریح کرد: برای اینکه فرصت شغلی برای مددجو ایجاد شود باید فرایند بررسی شرایط مددجو و دریافت تسهیلات، کوتاه‌تر باشد تا انگیزه مددجو از بین نرود و فرایند آنقدر طولانی نشود که اساسا موضوع اشتغال، منتفی گردد یا شرایط زندگی‌اش بکلی تغییر کند و یا زمینه‌ی تقاضای اشتغال، دچار تغییر گردد.

 

 

کد خبر 153
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 2212

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها