1402/02/26 20:54:25
بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز سالمندان علی‌بن ابی‌طالب(ع) نیشابور

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان نیشابور و در سومین برنامه خود، با همراهی دکتر مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارشناسان ستادی، از مرکز سالمندان علی‌بن ابی‌طالب(ع) این شهرستان بازدید کرد.


رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور ضمن اعلام این خبر و در حاشیه این بازدید گفت: پنج مرکز سالمندان در شهرستان نیشابور فعال هستند که دو مرکز آن توانبخشی روزانه می‌باشند و خدمات کاردرمانی، فیزیوتراپی، پزشکی و... ارائه می‌نمایند. سه مرکز توانبخشی شبانه‌روزی سالمندان نیز در این شهرستان فعال می‌باشد که تعداد ۱۹۰ سالمند در این مراکز اقامت دارند.

علی صدر افزود: ساخت و تجهیز این ساختمان به پایان رسیده و امیدواریم چیدمان این مرکز بهزودی تمام شود و بتوانیم تا پایان خردادماه این مرکز را به بهرهبرداری برسانیم.

بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز سالمندان علی‌بن ابی‌طالب(ع) نیشابور

وی با بیان اینکه آسایشگاه سالمندان علیبنابیطالب(ع) در سال ۱۳۷۵ در مجتمع روستایی فرخک واقع در انتهای جاده باغرود افتتاح شد، گفت: این مرکز، جزو اولین مراکز توانبخشی خیریه در سطح استان خراسان رضوی با ظرفیت ۸۰ نفر پدر سالمند در سال ۱۳۷۵ راهاندازی شد. بهدلیل قدیمی و فرسوده بودن ساختمان و اینکه امکانات رفاهی مناسب با نیاز سالمندان نداشت در سال ۱۳۹۲ کلنگزنی احداث ساختمان جدید با ظرفیت ۱۲۰ نفر از طریق حمایتهای خیرین و سازمان بهزیستی در خیابان باغچهبان واقع در شهرک بسیج نیشابور آغاز گردید. در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به دلیل همهگیری کرونا و وضعیت اقتصادی نامناسب، تکمیل ساختمان بهتعویق افتاد اما از سال  ۱۴۰۰ مجددا مراحل ساخت مرکز با جدیت پیگیری شد. امیدواریم که تا پایان خردادماه بتوانیم پدران سالمند را از مرکز قدیمی به ساختمان جدید انتقال دهیم.

بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز سالمندان علی‌بن ابی‌طالب(ع) نیشابور

رئیس اداره بهزیستی نیشابور با بیان اینکه این مرکز با حمایت خیرین و بهصورت هیات امنایی اداره میشود، گفت: این ساختمان دو هزار و ۳۰۰متر زیربنا دارد و شامل ۱۲ سوییت با اتاقهای هفت و هشت نفره میباشد. اتاق فیزیوتراپی، کاردرمانی، آشپزخانه، سالن غذاخوری، سالن اجتماعات و... در این مرکز برای سالمندان در نظر گرفته شده است. داخل هر سوییت امکانات رفاهی به‌صورت کامل نظیر سرویس بهداشتی، حمام، یخچال، تلوزیون و... وجود دارد. 

کد خبر 1434
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 648

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها